پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

تشخیص حالات روحی اطرافیان با استفاده از یک دستبند

پیشرفت تکنولوژی تا جایی پیش رفته که توانسته دستبندی را ابداع کنند که کارفرمایان و افراد عادی می توانند با تکیه بر آن از احساسات کارمندان و دوستان خود در قرنطینه با خبر شوند.

به گزارش دیلی میل، یک شرکت فناوری انگلیسی دستبند ردیابی سلامت به قیمت ۵۰ پوند ابداع کرده که به افراد کمک می‌کند سلامت دوستان، خانواده و کارمندانشان در قرنطینه را کنترل کنند.

 

این دستبند «مودبیم» نام دارد و دارای دو دکمه است که کاربر می‌تواند با توجه به حالت روحی خود آنه را فشار دهد. این رنگها مانند زرد که نشان دهنده خوشحالی و آبی که  نشان دهنده غم و اندوه است.

 

این اطلاعات همراه میزان خواب و فعالیت‌های فرد در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که اپ همراه این گجت را در اختیار دارند.

 

این بدان معنا است که کاربران می‌توانند حالت روحی اطرافیان شأن طی قرنطینه را روی موبایل خود رصد کنند و با یک پیام کوتاه از آنها احوالپرسی کنند.

 

شرکت‌ها می‌توانند این دستبندها را به طور عمده برای کارمندانشان بخرند تا هنگام دورکاری از احوال آنها با خبر شوند و حس از حس آنها مطلع شوند.

بازگشت حالت عادی سیگنال

اپلیکیشن سیگنال که  اخیرا به دلیل هجوم بی سابقه کاربران با مشکلات فنی روبرو  شده بود، پس از یک روز قطعی به حالت عادی بازگشت. علت این امر، ظرفیت محدود سرورها بوده است. 

 

پلتفرم سیگنال درحال تجربه اتفاقات خوبی است که انتظار هیچکدام از آنها را نداشته است. به گزارش اندروید پلیس، سیگنال بعد از یک روز جدید دوباره به حالت عادی خود بازگشته است. مشکل به وجود آمده باعث شده بود که کاربران حتی نتوانند پیام های خود را برای یکدیگر ارسال کنند که این امر برای کاربران که از وات ساپ ناامید شده بودند بسیا. دشوار بود، اما مشکل رفع شده و امیدوار هستیم که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

 

 

شرکت سیگنال به کاربران هشدار داد که این مشکل ممکن است هنوز باعث بروز یک سری خطاهای احتمالی شود که البته در بروزرسانی بعدی این برنامه، تمام این مشکلات برطرف خواهند شد.

 

هنوز آمار دقیق و واقعی کاربران اضافه شده به این پلتفرم وجود ندارد، اما به گفته یک منابع آمارگیری، در روز یازدهم این ماه، به تنهایی ۱.۳ میلیون کاربران در این برنامه ثبت نام کرده اند.

 

تلگرام هم از مشکلات به وجود آمده در واتس اپ بی بهره نمانده است زیرا گزارش ها حاکی از آن است که در سه روز، ۲۵ میلیون به کاربران این برنامه اضافه شده است.

 

شرکت واتس اپ ادعا می کند که خروج کاربران از برنامه آنها به دلیل سردرگمی ایجاد شده برای کاربران بوده است. اما ضربه وارد شده به این شرکت قابل انکار نیست. در حال حاضر بسیاری از کاربران معتقد هستند که چت های آنها به فیسبوک ارسال می شود.

 

سیگنال ادعا می کند که با وجود افزایش ظرفیت سرور های خود، هنوز تقاضا بالا بوده و امکان قطعی دوباره نیز وجود دارد. البته داشتن همچین مشکلی برای یک ارائه دهنده خدمات ناشناخته، خبر خوبی به حساب می آید.

 

کاربران سیگنال تا ماه دسامبر ۲۰ میلیون نفر بوده اند، در صورتی که کاربران واتس اپ در ماه فبریه، ۲ میلیارد نفر گزارش شده است.

 

سوالی که پیش می آید این است که آیا شرکت سیگنال از موقعیت مناسب پیش آمده برای خود به درستی استفاده خواهد کرد یا خیر.

27 درصد رشد واردات موبایل

مامور گمرک اعلام  کرده که : در 9ماهه سال 1399بیش از هشت میلیون و 617هزار تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 340میلیون دلار از گمرک بیرون آمده است که از لحاظ واردات کالاهای گمرکی ، دومین کالای وارداتی کشور محسوب می شود.

 

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، هشت میلیون و 617 هزار و 438 دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 340میلیون و 229 هزار و 718 دلار از گمرک های  کشور به صورت تجاری ترخیص شده است.

 

همچنین اضافه کرد: این درحالی است که میزان ترخیص تلفن همراه  در مدت مشابه سال 98، 6میلیون و 779 هزار و 12 دستگاه به ارزش 808 میلیون و 262 هزار دلار بوده است.

 

لطیفی در مورد  میزان تغییرات واردات تلفن همراه گفت: آمار واردات و ترخیص قطعی تلفن همراه در 9 ماهه امسال نشان می دهد, از لحاظ تعداد 27درصد و از لحاظ ارزش 65 درصد، نسبت به   سال 98 افزایش واردات را داشته ایم .

 

همچنین افزود :تلفن همراه، پس از ذرت، دومین کالای ارزبر کشور در 9ماهه امسال بوده استو از این نظر ارزش آن در جامعه خود را شاهد هستیم.

مقایسه وای فای و اینترنت کابلی

مقایسه وای فای و اینترنت کابلی برخی از کاربران را در انتخاب بین یکی این دو فناوری شبکه به مشکل انداخته است. امروز آن را بررسی می‌کنیم.

 

درواقع این مسئله مدت‌هاست که بین کاربران مورد بحث قرار می‌گیرد؛ اینترنت کابلی بهتر است یا وای فای؟ درحالی که هرکدام از این دو گزینه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

 

اینترنت کابلی، ابتدایی‌ترین و درواقع امن‌ترین روش اتصال به اینترنت است که توسط یک مودم در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود با عرضه گوشی‌های هوشمند و استفاده بیشتر از گزینه وای فای طی سالیان گذشته، امروزه اکثر کاربران از روترها برای همین نوع اتصال استفاده می‌کنند. درحالی که اتصال کابلی به اینترنت، خود مزیت‌های برتری نسبت به وای فای دارد که در ادامه به مقایسه آن می‌پردازیم.

 

جابه جایی

شاید مهم‌ترین دلیل انتخاب گزینه وای فای در مقابل اینترنت کابلی همان قابلیت جابه‌جایی هنگام استفاده از آن باشد. با اتصال به شبکه وای فای، می‌توانید در محل کار خود هنگام رفتن از یک جلسه به مکانی دیگر و یا در خانه از اتاقی به اتاق دیگر، همچنان از اینترنت مودم خود استفاده کنید. درحالی که اینترنت کابلی، شما را به یک نقطه خاص که سیم LAN به رایانه مورد نظر متصل است محدود نگه می‌دارد.

 

پایداری اتصال

حتما اگر از کاربران مودم‌های وای فای باشید، با قطع شدن ناگهانی آن در برخی از نقاط خانه، دانشگاه یا محل کار مواجه شده‌اید؛ این امر زمانی اتفاق می‌افتد که شما از محدوده بُرد مودم وای فای مورد نظر خارج شده و یا دستگاه روتر دچار اختلال در اتصال، به دلیل وجود چندین مودم دیگر در آن مکان شده باشد؛ بخصوص اگر در آپارتمان زندگی کرده و همسایه‌های شما اکثرا از مودم‌های وای فای استفاده کنند.

 

با این حال، اینترنت کابلی هرگز چنین مشکلی را ندارد و برای تجربه بازی با رایانه و یا کنسول‌های گیمینگ بهترین گزینه خواهد بود. البته لازم به ذکر است که خرید یک مودم گران قیمت با قدرت بیشتر نیز می‌تواند مشکل ناپایداری در اتصال وای فای را حل کند اما در هر حال، اینترنت کابلی کمترین احتمال قطع شدن را خواهد داشت.

 

سرعت

مسئله‌ای که باز هم باعث برتری اینترنت کابلی می‌شود در ارائه بهترین سرعت خواهد بود. چراکه در حال استفاده از وای فای، قوی یا ضعیف بودن سیگنال و انتقال داده توسط آن باعث می‌شود تا به راحتی افت سرعت را در آن نسبت به اینترنت کابلی مشاهده کنید. به همین دلیل است که برای دانلود فایل، یا تجربه بازی در رایانه و کنسول‌های پلی استیشن یا ایکس باکس، همیشه توصیه می‌شود که از اتصال کابلی اینترنت برای دریافت بیشترین سرعت ارائه شده توسط سرویس‌دهنده مورد نظر استفاده کنید.

 

ظاهر

مودم‌های وای فای بدون شک دستگاه‌های زیبایی برای تزئین میز کامپیوتر یا تلویزیون نیستند، اما قاعدتا بهتر از وصل کردن و پیچیپن یک کابل بلند برای رساندن اینترنت به رایانه خواهند بود. با این وجود شما می‌توانید کابل‌ها را روی دیوار یا زیر فرش پنهان کنید، اما باز هم نمی‌توان آن را با مزایای استفاده راحت وای فای جایگزین کرد. با این حال کیفیت بالاتر اینترنت کابلی در مقابل مشکلات مربوط به شبکه وای فای خود باعث می‌شود تا برخی کاربران کشیدن سیم‌های بلند به اتاق‌های مختلف خانه را برای اتصال پرسرعت به اینترنت بپذیرند.

 

 

با این حال در مقایسه وای فای در مقابل اینترنت کابلی این مورد واضح است که اترنت یا همان اینترنت کابلی مناسب‌ترین گزینه برای ارائه پایین‌ترین و پایدارترین میزان پینگ خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به نکات فوق، در حقیقت نمی‌توان برتری کلی را برای هیچکدام از این دو حالت اتصال به اینترنت در نظر گرفت؛ بلکه با توجه به نوع نیاز و استفاده از آن‌ها، باید یکی را انتخاب کنید.

 

همچنین بهتر است با توجه به مدل و کیفیت مودم خود، ابتدا سرعت و کارایی آن را از هر دو روش آزمایش کنید و متناسب با استفاده خود به کار بگیرید.

گوشی های آیفون و کریسمس

آیفون های اپل، ده رتبه نخست دستگاه های فعال شده در کریسمس را به خود اختصاص دادند.

 

بازار هدیه دادن در روزهای پایانی سال میلادی بسیار جذاب و لذت بخش است و بسیاری از مردم در تعطیلات کریسمس هدیه می‌دهند یا می‌گیرند. امسال شانس اینکه افراد دریافت کننده هدیه، یکی از آیفونهای سه سال اخیر اپل را دریافت کرده باشند بسیار زیاد بوده است و بسیار خوش شانس چراکه آیفون 11 منتخب هدایا در کریسمس امسال بوده اما جالب اینجاست  که آیفون 12 مینی حتی در 10 رتبه نخست جایی نداشته است. سال سیاه و کرونایی  2020 دست کم برای کوپرتینویی‌ها با اتفاقی خوش به پایان رسید که آن هم اختصاص دادن 10 مورد نخست دستگاه های فعال شده در کریسمس بود.

 

این موضوع اتفاق نوید بخشی برای اپل محسوب می‌شود. کوپرتینویی‌ها اخیرا از تامین کنندگان خواستهاند که مقدار تولید را برای سال جدید افزایش دهند. کمپانی اپل  انتظار دارد در سال 2021 آیفونهای بیشتری به فروش برساند و این نه فقط برای مدل های آیفون 12، بلکه شامل مدل های قدیمی تر همچون آیفون 11 و آیفون SE نیز می شود. در واقع انتظار بسیار زیادی از فروش سال جدید دارند.

 

بر اساس گزارشی تازه، در ماهی که گذشت، آیفون ها پرفروش ترین گوشی ها بوده اند. آیفون 11 از لحاظ تعداد، فعال شده ترین دستگاه در کریسمس امسال بوده است. به دنبال آن، آیفون XR، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 هستند که نشان می دهد آیفون XR با وجود گذشت دو سال از زمان عرضه، هنوز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

در هفت روز گذشته پیش از کریسمس، روند فروش آیفون SE نسبتا کند بوده و رشد فعال سازی این دستگاه فقط در روز کریسمس 34 درصد بوده است. در سمت دیگر، غیبت آیفون 12 مینی در این گزارش به نوع خود جالب توجه است. به طوری کلی، 9 مورد از 10  فعال شده ترین دستگاه ها آیفون های اپل بوده اند.