پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

روایت دیگر از دفاع مقدس

روایت جنگ اگر نگویم روایتی مردانه است، اغلب در مدح فتح‌الفتوح مردان است و لبریز از رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان. یعنی مردانی کوچک و بزرگ با لباس خاکی بر تن، کلاه آهنی بر سر و لبخندی بر لبان خشک‌شان که تا واژه دفاع و جنگ بر زبان می‌چرخد بی‌درنگ مقابل چشم بیننده، شنونده و خوانندگان آن- روایت - ترسیم می‌شود.
 روایتی  با تکیه بر نقش آفرینی های خط مقدمی مردان  که حتما در ردای شهادت‌جویشان قابل تعظیم و احترام بی‌پایان است، مقابل این روایت غالب که در لوای آن مدح ایثارگری، دفاع و جانفشانی‌هایشان مکرر گفته شده است، بازخوانی 8سال دفاع‌مقدس روایتی گمشده از نقش زنان در جنگ دارد.
روایتی که لابه‌لای کارهای تیمی زنان در زیرزمین‌ خانه‌هایی فرسنگ‌ها دورتراز مناطق جنگی، امدادرسانی در بیمارستان‌های صحرایی یا همراهی نوعروسان با مردان جنگ و فرزندآوری برای قهرمانان جنگ محصور شده است، قوام این همراهی زنانه چنان است که مجالی به بروز آنچه بر زنان در همه آن سال ها گذشت نمی‌دهد.
دفاع‌مقدس، روایتی گمشده دارد، روایتی مهجور و چندلایه از نقش زنان در جنگ که هم راوی اثر‌گذاری مؤثر و بلاواسطه آنها در دفاع از مرز وطن هم‌پای مردان است و هم راوی دشواری‌ها و خشونت‌های پیدا و پنهانی که بر زنان و دختران در 8سال جنگ گذشت.


روایتی که تکریم نجواهای مادران مکتب عاشورا در راهی کردن پسرانشان به جبهه و تسلیم نوعروسان در دست‌افشانی دامادها مقابل خاکریزهای دشمن، رشادت‌های زنان و دختران شهرهای آغشته به خون و خمپاره را به حاشیه رانده است. حاشیه‌ای که خود اصل متن دفاع است و 8سال مستمر یعنی دو هزار و نهصد و بیست روز تاب آورد، نه کمرنگ شد و نه رنگ باخت.  زنانِ جنگ حامیان دفاعی بودند که از قلبشان جوشید و لحظه‌ای بر سر آن نه تردید کردند و نه در پی جراحت آن افسوس خوردند.
 به هر روی در میان روایت‌های مرسوم از جنگ طرح روایتی نو از جنگ جسارت می‌خواهد، جسارتی که واژه‌های دفاع، شجاعت، شهامت، شهادت و وطن را کنار هم بچینی و با گذشت چهاردهه از آن دریچه‌ای نو برای بازخوانی اش بیابی و بگویی که روایت دفاع‌مقدس محدود به شاهدان عینی خط مقدم و خاطرات فرماندهان و برنامه‌ریزان آن نیست و راویانی کمتر دیده شده دارد که با جسم و جانشان در آن پایداری کردند.


راویانی که جانفشانی‌های لب خطی‌ها مانع از دیده و شنیده شدن ایثارگری‌هایشان شد. زنان راویان پنهان جنگ تحمیلی هستند که از جانشان برای دفاع مایه گذاشتند و جسمشان را فرش زیر پای رزمندگان کردند و روحشان همچنان در آن سال‌ها پرواز می‌کند. روحی که یا در خط مقدم پی جامانده‌اش سرگردان است یا به تیمار جسم خود یا جانبازی مشغول است یا فراق یاری را می‌کشد. راویانی که هم ،همسنگر شهادت و جانبازی و اسارت شدند و هم توامان مردان را به پایمردی در دفاع تشویق کردند.
داستان‌های پیش رو نقل مقاومت و ماندن و همراهی زنانی است که 8سال دوشادوش نبرد تن به تن مردان با اشغالگران ایستادگی کردند و در لوای این پایمردی شهید، اسیر و جانباز شدند. 8روایت این چند صفحه سرگذشت زنانی بی‌ادعاست؛ فراق، حسرت، اسارت، پشت خط، ایثارگری و شجاعت و شهادت زنان در سال‌های دفاع را شرح می‌دهد. روایاتی که نقل برخی از فرازهای آن همچنان راز سر به مهر دارد و هنوز فصل بازخوانی‌شان نرسیده است.

با پیام رسون بیشتر آشنا شوید

با پیام رسون بیشتر آشنا شوید

29 شهریور 1400 50  0  0

کسانی که در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند با شیراز اس ام اس حتما آشنا هستند ، چرا که یکی از پیشرفته ترین نمایندگی پیامک در شیراز است و با توجه به ارائه خدمات برتر و تعرفه مناسب و مقرون به صرفه توانسته نامی نیک در بین مردم ایران داشته باشد .اما در این مقاله می‌خواهیم یک بیوگرافی از پیام‌رسون به شما بدهیم تا با پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه بیشتر آشنا شوید .


سامانه پیام کوتاه شیراز : 

نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز در سال ۹۰ در یکی از دفاتر اسناد در شیراز به ثبت رسیده است و به همین دلیل است که همیشه سامانه پیام کوتاه را با پیشوند شیراز (سامانه پیام کوتاه شیراز )به کار میبریم چرا که به اصالت و شیرازی بودن خود می بالیم.

 نمایندگی پیام کوتاه در شیراز فعالیت خود را شروع کرده و در اوایل کار خود فقط ارسال پیامک تبلیغاتی در شیراز و اس ام اس تبلیغاتی در شیراز را انجام می‌داد و رفته رفته با پشتکار و متعهد بودن به کار و ارائه بهترین پنل پیامک شیراز توانست شهرتی پیدا کند که هم اکنون زبان زد تمامی مردم ایران باشد .

 



ما در سامانه پیامک پیام رسون با تبلیغات اس ام اسی پر بازده و هدفمند برای مشتریان خود ، افزایش درآمد ایجاد می کنیم و با گرفتن کمترین تعرفه پیامک از مشتریان و ارائه خطوط اختصاصی _خدماتی و اپراتور ۹۰۰۰  به کاربران (اعم  از اشخاص حقیقی و حقوقی) جهت ارسال پیامک تبلیغاتی به بلک لیست ، توانسته ایم  امروزه به عنوان ارائه دهنده بهترین پنل پیامک در ایران معرفی شویم و هر جا که صحبت از اس ام اس مارکتینگ باشد شرکت اهورا اطلس فارس در صدر بهترین ارائه دهنده پنل پیامک قرار می‌گیرد. 

 جهت خرید پنل اس ام اس شیراز از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

کمدین مجمع در انزوا

حتی سکوتش هم حاشیه‌ساز است؛ گویی حــاشیه با محمود احمدی‌نژاد پیــــوند ناگسستنی دارد، مــانند حضور چهارشنبــه‌اش در جلسه مجمع تشخــیص مصلحت! جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه بیست و چهارم شهریورماه به ریاست آملی‌لاریجانی و با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌قضائیه، رئیس مجلس، دبیر و اعضای مجمع تشکیل شد. احمدی‌نژاد پس از مدت‌ها با تیپی متفاوت از همیشه به این جلسه آمد و همین حضور خبرساز شد چرا که از مدت‌ها پیش شایعه کنار گذاشتن او از مجمع قوت گرفته بود. او  با ورود به مجمع با بی‌محلی اعضا مواجه شد و خودش هم مثل همیشه حرکاتی  به نمایش می‌گذاشت که انگار بی‌خیال هم چیز است اما این‌بارگویی کمدین مجمع در انزوا بیشتری قرار گرفته بود و نگاه‌ها وحرکات او با بی‌توجهی دیگر اعضا مواجه شد. به اعتقاد بسیاری حضور احمدی‌نژاد در مجمع با توجه به رفتارهایی که دارد تنها به اعتبار این نهاد ضربه وارد می‌کند، به عنوان نمونه نگارش نامه به آنجلینا‌جولی، مصاحبه با رسانه‌های مخالف ایران، تهدید و فشار برای تحقق خواسته‌های خود و اطرافیانش و... از جمله اقدامات احمدی‌نژاد است که چرایی تداوم حضورش در مجمع را با سوالات زیادی همراه می‌کند. برای بسیاری سوال است چه اجباری وجود دارد که او به‌رغم این اندازه حاشیه‌سازی هنوز در مجمع تشخیصی که باید جای شخصیت‌هایی مانند روحانی و خاتمی باشد، دارای کرسی است؟ آیا این نگرانی وجود دارد که با اخراج او از مجمع اقدامات نامتعارفی از سوی او صورت گیرد که سبب اصرار بر حضورش در این نهاد شده است؟ به‌جز این گمانه نمی‌توان دلیل دیگری برای بقای احمدی‌نژاد در مجمع ذکر کرد. البته غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران معتقد است: «‌این که گفته می شود احمدی‌نژاد اطلاعات ویژه‌ای دارد، من معتقدم نظام ما از این مراحل عبور کرده است. دیگر چی هست؟ فراتر از قتل‌های زنجیره‌ای و سایر مسائل چه داریم؟ نظام از آنها عبور کرده است.» البته غلامعلی رجایی از فعالان سیاسی به نحو دیگری با این موضوع مواجه می‌شود و می‌گوید:« دوستان یک بار برای همیشه مشخص کنند چه اتفاقی افتاده است آیا واقعاً این اتفاقات صورت گرفته یا خیر. معتقدم از یک زاویه دیگر می‌شود به این مساله نگاه کرد، به هر حال امثال آقای احمدی‌نژاد و روحانی ۸ سال دولت در اختیارشان بوده و مسائلی را می‌دانند، فراز و فرودهایی داشتند که  بیان کردن‌شان حتماً نیاز به سند اطلاعاتی ندارد و ناگفته‌هایی هست که نمی‌توانند، بگویند.»  


 چه کسی راضی به ماندن اوست 
به هرحال اکنون بسیاری خواهان کنار گذاشتن احمدی‌نژاد از مجمع هستند.  برخی معتقدند او تمایلی به حضور در مجمع ندارد و با این حاشیه‌سازی‌ها درصدد اخراجش است و برخی دیگر معتقدند حاشیه‌سازی‌های احمدی‌نژاد برای ایجاد واهمه از اخراج کردنش است. سایرین هم بر لزوم کنار گذاشتن او در هر شرایطی از عضویت در مجمع تاکید دارند. در اذهان بسیاری هست که  در انتخابات 1400 بعد از ثبت‌نام از تریبون وزارت‌کشور اعلام کرد، اگر صلاحیتش تأیید نشود انتخابات را قبول ندارد، چگونه می‌تواند مصلحت کشور را تشخیص بدهد و چگونه همچنان حق دارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد؟ خرداد ۹۷ محسن رضایی در قامت دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: «اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام نمایندگانی حضور دارند که به‌رغم بینش سیاسی‌شان همچنان در مجمع حضور دارند، به طور مثال آقای احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم با وجود آنکه چالش‌هایی را برای نظام به وجود آورده، همچنان عضو مجمع است.» یا محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه معتقد است: «محمود احمدی‌نژاد عمداً این کارها را می‌کند تا از مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شود و پس از آن در پی مظلوم‌نمایی و کارهای عوام‌فریبانه برود و به‌زعم خودش بتواند خود را در نزد مردم مطرح کند.» چندی قبل احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با «مجله گرچک حیات ترکیه» در پاسخ به این سؤال که «آیا فکر می‌کنید دوره شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید خواهد شد،» گفت: «به نظرم خیلی اهمیتی ندارد، باید صبر کنیم.» خبرگزاری فارس در مطلبی نوشته بود چطور کسی که انتخابات را تحریم می‌کند و شرکت در آن را گناهی بزرگ می‌شمارد، صلاحیت تصمیم‌گیری برای مصلحت این نظام و کشور را دارد. احمدی‌نژاد باید از عضویت مجمع تشخیص مصلحت‌نظام کنار گذاشته شود. 


  مجمع جایگاه چه شخصیت‌هایی است 
آیت‌ا... مجتهدی شبستری از اعضای فعلی مجمع سال گذشته در پاسخ به این سوال که آیا رفتارهای اخیر آقای‌محمود احمدی‌نژاد می‌تواند در نهایت منجر به اخراج او از جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شود، گفته بود:« در مورد اخراج فردی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبتی نشده و من چون اطلاعی ندارم نمی‌توانم چیزی بگویم. مقام معظم رهبری گهگاهی توصیه‌هایی به همه مسؤلان دارند و به مجمع تشخیص هم این توصیه‌ها را می‌کنند که نباید مسائلی را که ایجاد آشوب و تشنج می‌کند را بیان کنند ولی به تازگی درمورد مجمع من از مقام معظم رهبری چیزی نشنیدم که تذکری داده باشند، ولی تذکرات همیشه بوده است و در سالگرد مجمع و در بعضی از مقاطع یک تذکرات عمومی داده‌اند.» محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص هم  درباره مصاحبه احمدی‌نژاد با رادیو بیگانه و اظهاراتش درباره‌ سلبریتی‌های خارجی می‌گوید: «این مساله ربطی به مجمع و در مجمع بودن ندارد. اصولا از نگاه جمهوری‌اسلامی گفت‌وگو با رادیوهای بیگانه خیلی پسندیده نیست ولی مسئولان امر یک ترفیع قائل می‌شوند و می‌گویند در داخل کشور این اتفاق نیفتد ولی اگر کسی در خارج از کشور که به یک دلیلی رفته است، حتی مسافرت رفته است، اگر از رسانه‌های آن کشور به سراغش رفتند اشکالی ندارد که صحبت کند ولی در داخل کشور صحبت با رسانه‌های بیگانه مثل VOA ،  BBC و‌... افت دارد که با یک مقام جمهوری‌اسلامی صحبت کنند، چون اینها معمولا جنبه دشمنی دارند پس ما نباید سوژه‌ای دست دشمن دهیم و با آنها گفت‌وگو کنیم.» در نهایت همگان در انتظار تصمیم نهایی برای حضور یا عدم حضور احمدی‌نژاد در مجمع هستند و اگر او باقی بماند باید به سوالات زیادی پاسخ داده شود از جمله چرایی چشم پوشی از رفتارهای غیرمتعارف او و زیر سوال بردن انتخابات در سال 1400 و... .

تبلیغات مکان محور

آشنایی با تبلیغات مکان محور با پیام رسون

26 شهریور 1400 7  0  0

اگر در کسب و کارتان موفق نیستید و از این بابت ناراضی هستید حتماً باید بررسی کنید که کجای کار را اشتباه رفته اید و بررسی کنید کارهای تان را و  همانند یک کشاورز کارهای خود را شخم بزنید و ببینید در کجای کار هستید که باعث شده از کسب و کارتان ناراضی نباشید .

یکی از علت‌هایی که افراد در کسب و کارشان موفق نمی شوند استفاده از روش تبلیغ نادرست است یا اینکه اصلا از تبلیغات استفاده نمی کند اگر جزو آن دسته از افراد هستید که اصلاً از تبلیغات استفاده نمی کنند باید به شما بگویم که خیلی دنیای تکنولوژی و تبلیغات را دست‌کم گرفته اید و از قدرت این غول چراغ جادو  بی خبر هستید . اما اگر از تبلیغات استفاده می‌کنید و بابت تبلیغات هزینه زیادی را پرداخت کرده اید اما هنوز به نتیجه نرسیده اید باید روش تبلیغ خود را عوض کنید و بررسی کنید و بسنجید که کدام نوع بازاریابی و تبلیغات است که تاثیر بیشتری روی مردم دارد .

ما در این مقاله که توسط تیم تحریریه پیام‌رسون به ثبت رسیده است  قصد داریم که شما را با تبلیغات مکان محور آشنا کنیم و اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید وبا  کمترین تعرفه به موفقیت برسید ، تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 


 

تبلیغات مکان محور چیست ؟ 

تبلیغات مکان محور یا همان تبلیغ محله ای یا تبلیغ مکانی  یک روش در بازاریابی یا تبلیغات  است که مبتنی بر مکان هایی  از موقعیت جغرافیایی کاربران تلفن همراه یک محدوده یا منطقه استفاده شده میباشد که کاربر محتوای مورد نظر را به صورت پیامک برای مخاطب ارسال میکند . تبلیغات مکان محور یکی از ساده‌ترین شیوه‌های تبلیغات است که با استفاده از پنل پیامک انجام میشود . 

بازاریابی یا تبلیغات مکان محور برحسب شناخت نیاز کاربران یک محدوده صورت می‌گیرد و خدماتی که در یک محدوده خاص عرضه می‌شود را معرفی می‌کنند. برای مثال در یک مجموعه بزرگ حمل و نقل مسافران بین شهری، شرکت‌های تاکسیرانی داخل شهر با ارسال پیامک‌ برای کاربران ترمینال ، خدمات خود را معرفی می‌کنند. یا یک رستوران با ارسال پیامک بین افرادی که در محدوده جغرافیایی قرار دارند، منو و لیست غذاها را معرفی می‌کند.

گاهی اوقات برخی از  تبلیغات پیامکی اطلاعات مناسبی دارند یا معرفی کننده خدمات بی‌نظیری هستند اما متاسفانه پاک می‌شوند یا از بین می‌روند. یکی از راه‌های بازیابی مسیج‌ها گرفتن پرینت خط همراه اول و ایرانسل است که باید از راه‌های اصولی و قانونی انجام شود. با چنین روش‌هایی به راحتی می‌توان پیام‌های مهم و قابل استفاده را مجدد بازیابی کرد .

 

روش های استفاده تز تبلیغات مکان محور : 


 تبلیغات مکان محور یکی از موردهای خاص برای کسانی است که در اینستاگرام یا واتساپ فعالیت پولی دارند چرا که می توانند با ارسال پیامک به اشخاص  نزدیک خود یا همشهری خود لینک پیج اینستاگرام یا واتساپ را برای مخاطبین خود ارسال کنند در این روش خیلی راحت می‌توانند از آی‌پی تلفن یا کامپیوتر که به خطوط اینترنتی آدرس آی پی دارد ، متصل شوند  پروتکل های اینترنتی یا همان آدرس آی پی به شما کمک می کند تا اطلاعات مکانی مورد نظرتان را به دست آورید و به مخاطبین هدف خود از طریق پنل پیامک ارسال اس ام اس داشته باشید .

در روش دوم که با استفاده از جی پی اس است هدف اصلی گوشی هایی است که مکان‌یاب یا جی‌پی‌اس را دارند که در این روش می توانید محتوای مورد نظرتان را به صورت هدفمند برای مخاطبین هدف ارسال کنید که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روش امکان استفاده آن به صورت آفلاین میباشد . 

تبلیغات مکان محور در واقع شاخه از همان ارسال اس ام اس منطقه یا ارسال اس ام اس بر اساس کد پستی یا ارسال انبوه پیامک به محله می باشد که اگر بخواهید در کسب و کارتان تغییر بزرگی  ایجاد کنید باید با مراجعه به نمایندگی سامانه پیام کوتاه و خرید پنل پیامک شروع به تبلیغات کنید . 

 


 

تبلیغ مکان محور با اهورا اطلس فارس : 

 

سامانه پیام کوتاه یکی از پیشرفته ترین سامانه پیامک در ایران است و به عنوان کمترین تعرفه پیامک شناخته شده است قصد دارد به شما عزیزان  کمک کند تا بتوانید مخاطبین هدف خود را جذب کنید و فروش محصول و کالای خود را افزایش دهید . به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و مقاله های مورد نظر که در مورد بازاریابی و تبلیغات هستند را مطالعه کنید و برای شروع یک تغییر بزرگ پنل پیامک خود را از نمایندگی پیام کوتاه سفارش دهید و شروع به ارسال پیامک به مخاطبین هدف خود کنید. 

 

جهت خرید پنل ارسال اس ام اس  از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید. 

حذف یارانه در پرده ابهام

حذف یارانه‌های نقدی قوت می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد رایزنی‌های اولیه بین دولت و مجلس آغاز شده و همزمان تعدادی از نمایندگان مجلس تصمیم دارند تا با امضای طرحی مهم تصمیم‌گیری درباره حذف انواع یارانه را به رفراندوم بگذارند. گزینه دیگر روی میز تصمیم‌گیری، حذف یارانه نقدی 7دهک جامعه متوسط و ثروتمند و اضافه کردن بر دریافتی 3دهک پایین درآمدی است. این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس می‌گوید: هنوز هیچ طرحی برای حذف یارانه‌های پنهان و آشکار در مجلس اعلام وصول نشده چرا که هرگونه بحث درباره یارانه‌ها نیاز به‌کار کارشناسی دقیق و لحاظ نظر مردم دارد.


به گزارش همشهری روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس از جمع‌آوری امضا برای برگزاری رفراندوم جهت حذف یارانه‌های آشکار و پنهان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سالانه رقم بسیار بالایی یارانه نقدی پرداخت می‌شود، بنده براساس اصل۵۹ و ماده۳۶ قانون همه‌پرسی تقاضای برگزاری رفراندوم به‌منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را مطرح کرده‌ام. ابوالفضل ابوترابی تأکید کرد: تاکنون این تقاضا توسط ۲۲نفر از نمایندگان امضا شده؛ این در حالی است که برای اعلام وصول، به ۱۰۰امضا نیاز دارد و برای تصویب آن باید دست‌کم دوسوم نمایندگان به آن رأی مثبت بدهند. او می‌گوید: دهک‌های اول و فقیر فقط 2/1درصد از یارانه انرژی استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که این مقدار برای دهک‌های دهم و مرفه ۲۵درصد است.


عباس گودرزی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه در سال98، حدود 900هزار میلیارد تومان یارانه انرژی به افراد داده شده که سهم دهک اول که اقشار مستضعف و کم درآمد هستند تنها 2/1درصد و سهم دهک دهم 25درصد از کل یارانه پرداختی به بنزین کشور است؛ در بخش گاز نیز شاهد همین وضعیت هستیم به‌گونه‌ای که دهک دهم 15درصد و دهک اول 5درصد از کل یارانه گاز را مصرف می‌کند. این نماینده افزود: دولت باید نسبت به حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت به‌صورت مستقیم و کارت اعتباری به مردم اقدام کند.

کمیته مشترک تشکیل می‌شود
همزمان با این اظهارنظرها و درحالی‌که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، می‌گوید هنوز طرحی برای این منظور تقدیم هیأت رئیسه مجلس نشده، سیدمحمد رضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیته مشترک میان دولت و مجلس خبر داد و گفت: کار نظارتی مجلس هم این است که بسترها و زمینه‌های فساد و رانت را از میان ببرد و تمام این موضوعات در جلسه مشترک دولت و مجلس بررسی خواهد شد.


 وی هدف از تشکیل این کمیته را اصلاح نظام یارانه‌ای، حذف بسترها و و زمینه‌های رانت در اقتصاد ازجمله اصلاح تامین ارز 4200تومانی در کشور اعلام و تصریح کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، متولی تشکیل این کمیته شده و به‌زودی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی با اشاره به اعضای این کمیته اظهار کرد: پیشنهاد شده، وزرای اقتصادی دولت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نماینده‌ای ثابت در حد معاونت‌ و از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس 2نماینده در این کمیته حضور داشته باشند و همچنین از بخش‌ خصوصی برای معرفی نمایندگان خود دعوت به عمل خواهد آمد. میرتاج‌الدینی تصریح کرد: یک بازه زمانی 3ماهه برای کار بررسی این کمیته درنظر گرفته شده تا بعد از بحث و بررسی‌های لازم درخصوص موارد ذکر شده، خروجی مورد توافق مجلس و دولت در قالب طرح، لایحه و یا بودجه1401 ارائه شود. او با تأکید براینکه نظام یارانه‌ای کشور متأسفانه یک توقف 10ساله داشته است، بیان کرد: گام اول نظام هدفمندی یارانه‌ها 10سال پیش برداشته شد و اکنون باید با انجام بررسی‌ها اصلاحات لازم درخصوص نحوه اجرای آن انجام شود. یارانه پنهان بیش از بودجه عمومی دولت بوده و از سوی دیگر ارز 4200تومانی به اندازه 10سال پرونده فساد برای قوه قضاییه ایجاد کرده است و باید بستر این مفاسد از میان برداشته شود.

دولت چه می‌گوید
هرچند هنوز هیچ مقام دولتی نسبت به تصمیم تعدادی از نمایندگان برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، واکنش نشان نداده، اما اظهارنظر چند روز پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که گفت‌وگو‌هایی بین این وزارتخانه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته و به‌احتمال زیاد ماموریت به کمیسیون یادشده سپرده شده تا طرحی را به مجلس تقدیم کند. حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌تر گفته بود: یارانه آنهایی که متمول‌تر هستند به شرطی که بتوانیم شناسایی کنیم، کاهش پیدا می‌کند یا قطع می‌شود و آنهایی که متوسط هستند یارانه‌های بیشتری می‌گیرند. او با بیان اینکه یارانه ۴۵هزار تومانی اثر رفاهی خاصی ایجاد نمی‌کند، گفت: به‌دنبال رفع تبعیض در پرداخت یارانه هستیم. عبدالملکی درباره اینکه آیا با افزایش یارانه‌ها موافق هستید؟ گفت: قطعا این یارانه‌ها که الان پرداخت می‌شود خیلی اثر رفاهی ویژه‌ای ندارد و پارسال هم مصوب شد یارانه‌های معیشتی و یارانه‌های دیگری پرداخت شود، اما تبعیض در پرداخت یارانه‌ها دیده می‌شود.

دولت بر سر دوراهی
اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آن هم به‌صورت ناقص از ابتدا تاکنون و تعلل دولت‌ها و مجالس گذشته اکنون دولت و مجلس کنونی را بر سر دوراهی دشواری قرار داده و ارزش واقعی یارانه‌های پرداختی به شهروندان هم در نتیجه تورم و کاهش ارزش پول ملی به‌شدت افت کرده است. سیدابراهیم رئیسی قول داده که از ابتدای آذرماه امسال طرح جدیدی را برای افزایش قدرت خرید مردم به اجرا گذارد. به‌گفته رئیس‌جمهور، با استقرار کامل مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی، نیازهای مردم با اطمینان و قیمت مناسب تأمین خواهد شد و برای خانوارهای ۵دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود. براساس برنامه اعلام‌شده به ازای هر یک از اعضای خانوار در 3دهک اول ۲۰۰هزار تومان و 2دهک بعدی ۱۵۰هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه (با کارمزد ۲درصد) تخصیص می‌یابد و به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند، یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد. از سوی دیگر پیشنهاد دیگر حذف یارانه نقدی طبقه متوسط و بالا و اضافه کردن بر میزان واریزی به‌حساب شهروندان کم درآمد است که شناسایی و حذف افراد برخوردار، هم پیچیده و هم ممکن است پرهزینه به‌ویژه برای دولت جدید ایران باشد. در چنین وضعیت، ریل‌گذاری جدید بر سر قطار هدفمندی یارانه‌ها نیاز به مشارکت و تصمیم واحد دست‌کم بین مجلس و دولت دارد.

 فرجام یک طرح پردردسر و هزینه‌زا
قانون هدفمندی یارانه‌ها با گذشت بیش از یک دهه اکنون به کلاف سردرگم تبدیل شده و بسیاری از اهداف این قانون به‌گفته مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله عادلانه کردن نظام توزیع یارانه‌ها، افزایش کارایی اقتصادی، افزایش رفاه با پرداخت نقدی، کاهش زمینه قاچاق سوخت، کاهش هزینه‌های دولت، شفافیت پرداخت یارانه نقدی و حفظ محیط‌زیست محقق نشده است. بازوی تحقیقاتی مجلس پیش از این در گزارشی از تخلفات فراوان در اجرای این قانون پرده برداشته و اعلام کرده بود: ترکیب مقرر در این قانون برای مصارف درآمدها ازجمله اختصاص 50درصد برای کمک به خانوارها، 30درصد سهم تولید و 20درصد جبران هزینه‌های دولت در هیج یک از سال‌های89تا1400 رعایت نشده؛ به‌نحوی که در اجرا پرداخت یارانه‌های نقدی حدود 90درصد از کل مصارف این قانون را به‌خود اختصاص داده و تنها 5درصد از این منابع به تولید و البته سلامت داده شده است. اکنون دولت و مجلس در آستانه یک تصمیم سخت قرار دارند و باید دید نتیجه اراده و تصمیم مشترک آنها چه خواهد بود؟ تجربه نشان داده که طرح ایده‌هایی چون رفراندوم، هم پرهزینه است و هم ممکن است با پاسخ منفی مردم به‌ویژه در شرایط تورمی مواجه شود و گره نهایی را شاید بتوان در قالب لایحه بودجه1401 باز کرد که پی‌ریزی آن از هم‌اکنون آغاز شده است.