هر روز و تقریبا هر ساعت محافل رسانهای و کارشناسی اخبار جدیدی از تلاشهای پشت پرده و پنهانی ایالات متحده آمریکا با ایران برای حصول توافق منتشر میکنند. در پرده جدید این اخبار، روزنامه والاستریت ژورنال روایت جدید و جامعتری از این مذاکرات ارائه داده است و در گزارش خود اذعان دارد که پس از دیدار رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک، سه دور گفتوگو بین مقامات تهران و واشنگتن در عمان صورت گرفته است که آخرین مورد آن به سفر برت مکگورک به مسقط بازمیگردد. در آن سو مقامات داخلی کشور ازجمله شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به زمان برگزاری مذاکرات برجام، اذعان کرده که تحولات اخیر منطقهای و همچنین همکاری آژانس با سازمان انرژی اتمی ایران، این تحلیل را به ما میدهد که مذاکرات برجام در آیندهای نهچندان دور در یک کشور ثالث یا وین برگزار خواهد شد.
خوشبینی شهریار حیدری و دیگر افراد و رسانهها بیشتر متأثر از مجموعه دیدارهای صورتگرفته بین مقامات ایرانی و آمریکایی است. در تبیین بیشتر این مذاکرات، والاستریت ژورنال چنین ادعا میکند که از اواخر سال ۲۰۲۲، رابرت مالی، نماینده ایالات متحده در ایران، در نیویورک با سفیر ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرد؛ امری که مجموعهای از دیدارها را کلید زد که تا ماه آوریل ادامه یافت. در فوریه، مارس و می در مسقط، مقامات عمانی پیامهایی را بین برت مکگورک، مشاور ارشد کاخ سفید در خاورمیانه و علی باقریکنی، مذاکرهکننده ارشد هستهای ایران، در بهاصطلاح «مذاکرات نزدیکسازی» ارسال کردند. مالی در فوریه و مارس نیز در عمان بود. به گفته دیپلماتها، مکگورک در اواخر ماه می نیز کمی قبل از سفر سلطان هیثم بن طارق حاکم عمان به تهران، به عمان رفت. باقریکنی در نشست ۲۸ اردیبهشت ایران و عمان حضور داشت. به گفته افراد مطلع از این مذاکرات، قطر همچنین در بحث مربوط به زندانیان آمریکایی میانجیگری کرده است.
عمان همچنان فعال
پیرو روایت والاستریت ژورنال، سیدبدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در مصاحبهای با المانیتور در روز چهارشنبه گفت که «جدیت را در واشنگتن و تهران برای حصول توافق حس میکند». بوسعیدی تأکید دارد که تهران و واشنگتن به توافق نزدیک هستند و احتمالا الان دیگر بحث مسائل فنی در میان است. سکاندار سیاست خارجی عمان درباره وجوه مسدودشده ایران عنوان کرد که «طرفین باید چارچوب و جدول زمانی تدارک ببینند که چگونه باید این موضوع را سازماندهی کرد. فکر میکنم دارند این مسائل را حل میکنند». این دیپلمات ارشد عمانی از فضای مثبت درباره موضوع هستهای گفت و تأکید کرد که «تا زمانی که طرف مقابل نیز با حسن نیت عمل کند، آنها مایل به انجام این کار هستند».
درباره تأکید سیدبدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، درباره فضای مثبتی در قبال موضوع هستهای، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی میگوید: «۲۹ دوربین و دستگاه آژانس جمعآوری شده بود که با توافق انجامشده حدود ۱۰ دوربین در نطنز فعال شد». به ادعای کمالوندی، دوربینهایی که طبق توافق با آژانس بینالملل انرژی اتمی دوباره فعال شدند، در مرکز تولید سانتریفیوژ اصفهان است که البته اطلاعات ذخیرهشده در این دوربینها نزد ایران خواهد ماند و تا رسیدن به توافق برای آژانس قابل دسترسی نیست. در بخش دیگری از مواضع سخنگوی سازمان انرژی اتمی به چند نکته مهم اشاره شد؛ نخست آنکه نظارتها در فردو پادمانی است و هیچ دوربین فراپادمانی در آنجا نصب نشده است و دوم آنکه آژانس دیگر سؤالی درباره دو مکان ادعایی آباده و جابر بن حیان ندارد. به ادعای کمالوندی، موضوع تورقوزآباد و ورامین یکروزه قابل حل است و مذاکرات با آژانس دراینباره ادامه دارد. در بخش پایانی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی متذکر شد که «هیچ بازرسی آنلاینی در تأسیسات هستهای ایران وجود ندارد؛ فقط بر روی خروجی غنیسازی ۶۰ درصد فردو و نطنز دستگاه غناسنج قرار دارد که پادمانی است». به موازات آنچه بهروز کمالوندی در قبال همکاریهای تهران در زمینه هستهای گفت، دیگر مقامات هم به همکاری درباره موضوع تعیین تکلیف زندانیان دوتابعیتی اشاره دارند؛ چنانکه فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اذعان کرد که «مذاکرات بدون واسطه با آمریکا داریم و مذاکرات با واسطه هم اگر موضوع خاصی باشد، انجام میشود. البته مذاکرات بدون واسطه بهطور رسمی نیست، اما مواردی پیش بیاید، معمولا صورت میگیرد». نماینده مجلس درباره نتایج مذاکره بدون واسطه با آمریکا تأکید کرد که «این مذاکرات بیشتر برای این است که آنها پولهای بلوکهشده جمهوری اسلامی ایران را بدهند و در بحث زندانیان و مصادیق آن هم صحبت شده و ایران هم موافق این مسائل است».
بایدن جدیتر از همیشه
به دنبال مجموعه تضمینهای صورتگرفته پشت پرده و نیز انجام این اقدمات تهران در حوزه فعالیتهای هستهای خود، به نظر میرسد که بایدن هم به صرافت حصول توافق یا تفاهمی با تهران افتاده است؛ کمااینکه در گزارش والاستریت ژورنال چنین آمده است که «دولت بایدن مشتاق است که با توجه به نزدیکی مبارزات انتخاباتی ریاستجمهوری، مذاکرات با ایران را در صدر دستور کار سیاسی قرار ندهد». در نتیجه به اعتقاد این روزنامه آمریکایی، «هرگونه توافق رسمی یا حتی یک تفاهم کمتررسمی که به نظر بسیار محتملتر به نظر میرسد، میتواند جهت بازنگری به دست کنگره بازنگری بیفتد؛ جایی که جمهوریخواهان و برخی دموکراتها بهشدت مخالف توافق هستهای با ایران هستند؛ پس این توافق یک انحراف از توافق هستهای بهاصطلاح قویتر و طولانیتر است که بایدن گفته بود درباره آن مذاکره خواهد کرد. ازاینرو تفاهم غیررسمی با ایران که شامل امتیازات آمریکا در ازای گامهای محدود و برگشتپذیر ایران برای محدودکردن برنامه هستهایاش میشود، با انتقاداتی مواجه خواهد شد؛ زیرا بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، روز سهشنبه گذشته گفت که دولتش به چنین توافقی متعهد نخواهد بود». البته والاستریت ژورنال به دیدار روز دوشنبه باقریکنی با مقامات ارشد بریتانیا، فرانسه و آلمان در ابوظبی ورود میکند که از نگاه این رسانه بیشتر با هدف کمک به مذاکره بر سر توافق هستهای بوده است. دراینباره علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بحران نیز به والاستریت ژورنال گفته که «هدف اصلی تعاملات در هفتههای اخیر، چه از طرف ایالات متحده و چه از طرف تروئیکای اروپایی، جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع است. اگر این امر باعث فرصت بیشتر در بحث هستهای یا پروندههای دیگر شود، میتواند راه را برای گفتوگوهای بیشتر باز کند».
علاوه بر والاستریت ژورنال، نیویورکتایمز هم در مطلبی به قلم مشترک مایکل کراولی، فرناز فصیحی و رونن برگمن از جزئیات توافق «غیرمکتوب» ایران و آمریکا نوشت و مدعی شد «ایران بر اساس توافق جدید (که دو مقام اسرائیلی آن را قریبالوقوع توصیف کردهاند)، موافقت خواهد کرد که اورانیوم را فراتر از سطح تولید فعلی خود که ۶۰ درصد است، غنیسازی نکند. ایران همچنین حملات مرگبار به پیمانکاران آمریکایی در سوریه و عراق از طرف نیروهای نیابتی در منطقه را متوقف میکند، همکاری خود را با بازرسان آژانس گسترش میدهد و از فروش موشکهای بالستیک به روسیه خودداری میکند. در مقابل، ایران انتظار دارد که ایالات متحده از تشدید تحریمها اجتناب کند. توقیف نفتکشهای خارجی حامل نفت، همانطور که بهتازگی در آوریل انجام شد، متوقف شود و به دنبال قطعنامههای تنبیهی جدید در سازمان ملل یا آژانس علیه ایران به دلیل فعالیتهای هستهایاش نباشند». همچنین یک مقام غربی که نخواست نامش فاش شود در گفتوگو با رویترز، ضمن اشاره به احتمال حصول توافق بین ایران و آمریکا، توافق محتمل را یک تفاهم فروکشکننده میداند. به ادعا این مقام غربی، «بیش از یک دور گفتوگوی غیرمستقیم در عمان بین برت مکگورک، هماهنگکننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و علی باقریکنی، مذاکرهکننده ارشد هستهای ایران انجام شده که ایده اصلی آن ایجاد وضعیت قابل قبول برای همه است تا ایران از خط قرمز غرب یعنی غنیسازی تا خلوص ۹۰ درصد که معمولا به عنوان درجه تسلیحات تلقی میشود، اجتناب کند و احتمالا حتی غنیسازی خود تا ۶۰ درصد را نیز به حالت وقفه درآورد». طبق گزارش رویترز، مقامات ایرانی و غربی خبر دادند که ایالات متحده در حال مذاکره با ایران برای ترسیم اقداماتی است که به موجب آن بتوان برنامه هستهای ایران را محدود کرد، برخی از شهروندان آمریکایی بازداشتشده در ایران را رها کرده و از طرفی بخشی از داراییهای مسدودشده ایران در خارج از کشور نیز آزاد شود.
امروزه سامانه پیامکی و پنل پیامکی کاربردهای فراوانی دارد یکی از این کاربردها از پنل پیامکی را میتوان برای دفاتر بیمه نام برد. دفاتر بیمه از پنل اس ام اس میتوانند استفادههای متعددی داشته باشند . در اصل شرکت های بزرگ بیمه ای، جزو اولین و بزرگترین مشتری های سامانه پیامک انبوه هستند. پنل اس ام اس از قدیم تا به الان جزء کم هزینه ترین و موثر ترین شیوه ی یادآوری تمدید بیمه نامه های مختلف بوده است . علاوه بر این، مشتریان موفق بیمه ای ما، از پیامک انبوه برای جذب مشتریان استفاده های گوناگونی میبرند.
در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی کاربردهای پنل پیامکی برای دفاتر بیمه بیشتر آشنا کنیم پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .
بازاریابی شرکت های بیمه از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی :
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه یکی از بهترین راهکارها برای بازاریابی و جذب مشتریان است. هزینه ی منطقی و معقولانه ی خرید پنل پیامک در مقایسه با بازدهی مناسب آن، باعث می شود تا در صنف کاری بتوان از سامانه پیامکی برای بازاریابی استفاده کرد.
دفترهای بیمه نیز دائماً به دنبال جذب بیمه گذارهای بیشتر هستند و سامانه ارسال پیامک این امکان را به آنها می دهد تا بتوانند از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام به جذب مشتریان جدید کنند.
لازمه استفاده از پنل پیامکی برای دفاتر بیمه :
از آنجایی که بخش عمده ی بیمه ها اجباری نیستند و مشتریان باید با میل خود اقدام به استفاده از شرایط بیمه کنند، شرکت های بیمه نیاز بیشتری به تبلیغات خواهند داشت. به همین دلیل یک پیامک تبلیغاتی خوب برای دفاتر بیمه باید دارای محتوای تأثیرگذار و انگیزشی باشد.
معمولاً در زمینه ی کارهای خدماتی چون مشتری در قبال پولی که پرداخت می کند کالایی تحویل نمی گیرد، بازاریابی کمی دشوارتر می شود. به همین دلیل یکی از بهترین راهکارها، انگیزه دادن در کنار ارائه خدمات است. که در این راستا سامانه های پیام کوتاه سعی می کنید تبلیغات اس ام اسی تأثیرگذاری داشته باشند و در کنار آن از کمترین تعرفه پیامک هم استفاده کنند .
کاربرد پنل پیامکی برای دفاتر بیمه :
- به صورت اتوماتیک مشتریانتان را از زمان سر رسید بیمه نامه مطلع نمایید.
- اطلاع رسانی به مشتریان با ارسال پیامک در مورد قوانین و مقررات جدید بیمه
- ارسال تشکر از تماس به نام اشخاص بعد از تماس بیمه گذار با نمایندگی
- به صورت اتوماتیک از طریق ارسال پیامک قبل از زمان سررسید اقساط بیمه گذار خود را مطلع کنید.
- در مورد تخفیفات بیمه به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید و از آنها بخواهید که دوستان خود را نیز در مورد این تخفیف ها مطلع کنند.
- اعیاد و مراسم را به کلیه مشتریان خود به صورت ارسال پیامک اتوماتیک با نام در کمتر از یک دقیقه تبریک یا تسلیت بگویید.
- هزینه های تماس با مشتریانتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید .
با توجه به نیاز شرکتهای بیمه سامانه پیامکی پیام رسون ، پنل اس ام اس بیمه شرکتی را به شما پیشنهاد میکند که تمامی امکانات مورد نیاز یک دفتر نمایندگی بیمه را دارد و خط خدماتی رایگان بدون نیاز به سفته را در اختیار شما قرار میدهد تا پیامک های اطلاع رسانی خود را حتی به خطوط بلک لیست نیز ارسال کنید.
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .
یکی از تفاوتهای جدی در سیاست خارجی با سیاست داخلی در ساختار حاکم بر تبعات این دو حوزه است. در سیاست داخلی این امکان وجود دارد که تصمیماتی گرفته شود و نیروهای مشمول این سیاست به دلایلی سکوت یا تمکین کنند یا واکنش منفی خود را به تأخیر بیندازند. در واقع حکومت و دولت بر متغیرهای داخلی احاطه نسبی دارند، درحالیکه این ویژگی در سیاست خارجی وجود ندارد. در اینجا باید با احتیاط بیشتری رفتار کرد. در سیاست داخلی فرصت جبران خطا تا حدی وجود دارد ولی معلوم نیست که در سیاست خارجی چنین فرصتهایی باشد. بنابراین اقدامات و گفتارهایی که متضمن ریسک و خطر است، باید به حداقل برسد. ذینفعان در سیاست داخلی انعطافپذیری دارند، ولی در سیاست خارجی انعطاف کمتر است. اساس سیاست داخلی بر تفاهم و اعتماد و رقابت است، ولی سیاست خارجی مبتنی بر ستیز یا رقابت حاد است. از این رو در عین قدرتمندی در اتخاذ مواضع همیشه باید آمادگی رفع اختلافات را بهویژه از طریق گفتوگو داشت. بسیاری از کشورها که دچار اختلافات حاد میشوند این ویژگی را دارند که بهسرعت و براساس منافع ملی تغییر موضع داده و سعی در حل مشکلات دوجانبه میکنند از این نظر هیچ محدودیتی برای گفتوگو و دیپلماسی قائل نمیشوند.
اتفاقات و مواضع رسمی این روزها نشان داد که بیتوجهی به تفاوت این دو حوزه چقدر هزینهزا است. نمونه آن افغانستان است. نمونه دیگر در مورد مصر و عربستان است. اینها بدان معنا نیست که هر چه در گذشته رخ داده لزوما و قطعاً اشتباه یا درست بوده ولی این معنا را دارد که هر تصمیمی را در شرایط زمانی و مکانی جدید باید اصلاح کرد و اجازه نداد که زخمهای روابط دو کشور ناسور شود که اگر شود مردم نسبت به مسئولین آغاز اختلافات هم بدبین خواهند شد. نمونه مصر بسیار گویا است. هر چه بوده گذشته ولی ۴۴ سال قطع روابط با کشوری مهم چون مصر بیمعنا است. نکته جالب اینکه تغییر چندانی در مسائل منطقهای رخ نداده که روابط جدید را در مقایسه با گذشته توجیهپذیرتر کند. به عبارت دیگر خیلی پیش از این باید چنین تغییری صورت میگرفت. نکته مهم دیگر همراهی مردم با آن دسته از سیاستهای خارجی است که برایشان جدید محسوب میشوند. احیای روابط با عربستان و احتمالا در آینده با مصر که امیدواریم به مسئله اصلی سیاست خارجی کشور که برجام است نیز تسری یابد، از این جمله است. روابط خارجی متوازن و بدون تنش نهتنها بر اقتصاد تاثیر زیادی دارد بلکه بر آرامش روحی و روانی جامعه نیز موثر است. این وضعیت شاید ناشی از آشنا شدن جناح موجود با واقعیات تلخ ناشی از فقدان روابط خارجی سازنده است. اگر آقایان به این نتیجه رسیده باشند که سیاست خارجی جای شعار دادن و شوخی کردن نیست، گام بزرگی به جلو برداشتهاند. در مرحله بعد باید متوجه شوند که با اقتصاد هم نمیتوان شوخی کرد. با سیاست داخلی و فرهنگ اگر هم بتوان شوخی کرد که نباید چنین کرد، در میانمدت عوارض بدی خواهد داشت و در بلندمدت فاجعهبار است.
احتمالاً متوجه شدهاید برخی افراد مقاومت شدیدی در برابر تبلیغات از خود نشان میدهند! آنها معتقدند چنین محتواهایی فقط به قصد پرکردن جیب تبلیغکننده پخش میشوند و به همین خاطر، باید مواظب باشیم تا بیجهت کلاه سرمان نرود.
برای جذب چنین افرادی، به رویکردی متفاوت و جدید نیاز دارید؛ چیزی که با کمک آن بتوانید روی مخاطب بدون جلب توجه تاثیر بگذارید و بهصورت غیرمستقیم بازاریابی کنید.
با کمک بازاریابی پنهان (Stealth Marketing)، میتوانید بهگونهای عمل کنید که مخاطب متوجه نشود در معرض تبلیغات و بازاریابی قرار گرفته است. به این ترتیب، گاردی که از پیش وجود دارد، ناخواسته پایین میآید.
ولی اصلاً بازاریابی پنهان چیست و چه سودی برای شما دارد؟ تا آخر این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا نه تنها به پاسخ این سؤال برسید، بلکه چند استراتژی برای پیادهسازی این نوع بازاریابی را هم یاد بگیرید.
بازاریابی پنهان چیست؟
بازاریابی پنهان که با نام Stealth Marketing نیز شناخته می شود، به هر نوع استراتژی بازاریابی گفته می شود که محصولی را برای مردم تبلیغ می کند بدون این که آن ها متوجه باشند در حال بازاریابی شدن هستند. تکنیک های زیادی در بازاریابی پنهان وجود دارد که رایج ترین آن ها قرارگیری محصول و بازاریابی مخفی است. هدف اصلی بازاریابی پنهان ایجاد فروش فوری نیست، بلکه ایجاد علاقه و هیجان از سوی مشتریان در مورد یک محصول است تا در آینده برای تبلیغات مستقیم آمادگی بیشتری داشته باشند. بسیاری از کمپانی ها این شیوه را انتخاب کردند چرا که نسبت به شیوه های سنتی تبلیغات بسیار کم هزینه تر است.
تاریخچه بازاریابی پنهان :
حدودا ۶۰ سال پیش بود که آقای جیمز ویکاری، روانشناس و محقق بازاریابی در مورد بازاریابی پنهان برای اولین بار صحبت کرد. این محقق گفت آزمایشهایی انجام داده تا ثابت کند میتواند به صورت پنهان روی ذهن مخاطبان تاثیر بگذارد! این یعنی مخاطبان بدون اراده در برابر یکسری پیام قرار گرفته و رفتارشان در اثر آنها تغییر کند. اما این تحقیقات چه بود؟
آقای ویکاری در یک سینما و در میان فیلم، تصاویر بسیار بسیار کوتاهی با پیام “گرسنه هستید؟ پاپ کورن بخرید و کوکا کولا بنوشید” پخش کرده بود. در واقع این تصاویر آنقدر بازههای زمانی کوتاهی داشتند که اصلا مخاطبان متوجه دیدنشان میان فیلم نشده بودند. به طور دقیق هر کدام ۱۰ میلی ثانیه زمان داشتند در حالی که ذهن انسان قادر است پیامهایی با محتوای ۱۳ میلی ثانیه به بالا را درک کند.
در ادامه این تحقیقات، آقای ویکاری ادعا کرد ۴۵ هزار نفری که تحت تاثیر این پیامهای کوتاه بودند، عملا ۱۸ درصد پاپ کورن و ۵۷ درصد کوکاکولای بیشتری خریداری کردند!
اما خب داستان آنطوری که باید پیش نرفت! در واقع بعد از انتشار اخبار در مورد روش بازاریابی پنهان، مردم بسیار نگران شده و اعتراض کردند چراکه دوست نداشتند ذهنشان در کنترل صاحبان برندها و کسب و کارها باشد. بعضی منابع میگویند این اعتراضات و نگرانیها تا جایی ادامه داشت که حدود ۵ سال بعد این محقق اعلام کرد به طور کلی تمامی صحبتها و ادعاهایش در مورد بازاریابی پنهان دروغ بوده و هیچ تحقیقی انجام نداده!
هدفِ بازاریابی پنهان چیست ؟:
هدف بازاریابی پنهانی را شما مشخص میکنید، و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید. شما میتوانید از بازاریابی مخفی برای جذب مشتری، افزایش فروش، معرفی محصولات جدید، برندسازی و … استفاده کنید. این موضوع کاملا به اهداف کاری و نیاز مجموعه شما بستگی دارد.
طی این بازاریابی ها شما شاید حتی متوجه نشوید که این تبلیغ بازرگانی در حال صحبت کردن راجع به چه محصولی است، اما آن تبلیغ اثرش را روی ذهن شما به صورت ناخودآگاه باقی خواهد گذاشت. شاید شما در آن لحظه متوجه نشوید که مورد چه نوع تبلیغ و بازاریابی قرار گرفتهاید اما در درازمدت این موضوع برای شما روشن خواهد شد و شرکت تبلیغکننده نیز به اهداف خود خواهد رسید.
هدف استفاده از این نوع مارکتینگ، فروش ناگهانی نیست بلکه تمام تمرکز تبلیغ کننده به این موضوع معطوف می شود که با ایجاد علاقه و هیجان در مصرف کننده او را به معرفی برای خود مبدل سازد و در واقع از بازاریابی ویروسی مشتری به نفع خود بهره ببرد.
مزایای استفاده از بازاریابی پنهان:
بزرگترین معضل و مشکل تبلیغات رایج امروزی، عدم توجه مردم به آن است. همانطور که گفتیم مخاطب نسبت به تبلیغات نابینا شده و گویی دیگر آن را نمیبیند. برای حل این مشکل بسیاری از کمپانیها و آژانسهای دیجیتال مارکتینگ سراغ تبلیغات مخفی رفتهاند تا شانس جذب مشتری را افزایش دهند.
در این بخش ۴ مورد از مهمترین مزایای جذب مشتری با بازاریابی پنهانی را ذکر میکنیم:
1- برندسازی و افزایش محبوبیت برند
وقتی مخاطب محصول شما را روی میز یا در دست هنرپیشه یک فیلم محبوب ببیند، یا متوجه شود که بلاگر موردعلاقهاش از محصول شما استفاده میکند، نسبت به برند و محصولات شما کنجکاو میشود. بازاریابی پنهان به صورت غیر مستقیم باعث حک شدن آن محصول در ذهن مخاطب شده است .
2- آمادهسازی ذهن مخاطب برای تبلیغات بعدی
وقتی مخاطب با محصولات شما از طریق بازاریابی پنهانی آشنا شود، در ادامه میتوانید سایر شیوههای تبلیغاتی را برای معرفی و فروش خود به کار بگیرید؛ چون ذهن مردم برای پذیرش آن آماده است.
3- ایجاد علاقه در مخاطب نسبت به محصولی خاص
اگر محصول جدیدی دارید و میخواهید قبل از عرضه روی آن تبلیغات کنید، بازاریابی پنهانی یک گزینه بسیار مناسب است. زیرا به این ترتیب مردم با محصول شما و مزایای آن آشنا شده و برای خرید آن لحظهشماری میکنند.
4- صرفهجویی در هزینهها و عدم نیاز به تبلیغات گسترده
همانطور که گفتیم، اگر بتوانید در زمینه بازاریابی پنهانی موفق عمل کنید، در مدت کوتاهی محصولات شما وایرال میشود و بدون آنکه هزینه زیادی کرده باشید افرادی زیادی با کسبوکار شما آشنا خواهند شد. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، داشتن صبر و خلاقیت در سناریوی تبلیغاتی ضروری است.
در این مقاله توضیح دادیم که بازاریابی پنهان چیست و با چه روشهایی میتوانید محصول یا خدمات خود را به طور مخفیانه تبلیغ کنید. علاوهبر موارد فوق، شما میتوانید از پنل پیامکی پیام رسون نیز در کمپینهای بازاریابی پنهان خود استفاده کنید. به این منظور، صرفا نیازی نیست که در متن پیام به محصول یا برندتان اشاره کنید. برای مثال میتوانید موضوعی جذاب را برای کاربران اس ام اس کرده و از آنها بخواهید ویدیویی را تماشا کنند که در ضمن آن، به برند شما اشاره میشود.
در پایان از شما دعوت میکنیم هر سوالی درباره بازاریابی پنهان دارید،میتوانید به سایت سامانه پیامکی پیام رسون مراجعه کنید و سوالات خود را مطرح کنید یا آنکه با تیم ما تماس بگیرید .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .