سیاست فرانسه در قبال ایران از زمان آغاز اعتراض روندی تنشآلود یافته استوقتی دولت بایدن در آمریکا به قدرت رسید، فرانسه از این تغییر قدرت استقبال کرد، چراکه سیاستهای دونالد ترامپ در خصوص برجام را تائید نمیکرد. فرانسه، مانند باقی کشورهای اروپایی، از مواضع اعلامشده بایدن برای بازسازی روابط ترانس آتلانتیک و مشورت با متحدان اروپایی در مورد مسائل ایران و همچنین سایر تنشهای منطقهای ابراز خشنودی کرد. گامهای اولیه بایدن برای پیوستن مجدد به توافق پاریس، سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی این تصور را ایجاد کرد که او به وعده انتخاباتی خود مبنی بر بازگشت به برجام به سرعت عمل خواهد کرد. فرانسه بر این عقیده بود که ایالاتمتحده بار دیگر به صحنه جهانی بازگشته است و نقش چندجانبهگرایی را ایفا خواهد کرد و با متحدان و شرکایش مشورت کرده و به اقدامات اصطکاکی دولت ترامپ پایان خواهد داد.
البته مکرون در دوران ترامپ نیز تلاشهای بسیاری برای حلوفصل بحران ایجادشده بر سر خروج آمریکا از برجام صورت داده بود. گواه این مدعا این است که بعد از خروج ترامپ از برجام بین ماههای خرداد تا شهریور 1398، امانوئل مکرون هفت گفتوگوی تلفنی با حسن روحانی، رئیسجمهوری وقت انجام داد تا ایران را متقاعد کند تا برای رسیدن به توافقی جدید با دولت ترامپ پشت میز مذاکره بنشیند. این گفتوگوها قبل از سفر شهریورماه حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد. بعدها مشخص شد که مکرون بهشدت در تلاش بود از فرصت سفر حسن روحانی استفاده کرده و ارتباطی میان او و دونالد ترامپ شکل دهد. رابینرایت خبرنگار نشریه نیویورکر در گزارشی نوشت:« عصر سهشنبه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه میخواست با حسن روحانی همتای ایرانی خود در هتل «میلنیوم هیلتون» که روبهروی خیابان مقر سازمان ملل در نیویورک واقع شده است، دیدار کند. مکرون در نظر داشت که یک گفتوگوی تلفنی سهنفره با حسن روحانی [رئیسجمهور ایران] و رئیسجمهور [دونالد] ترامپ برقرار کند. یک تیم متخصصان فنی وارد هتل شدند تا برای ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه یک خط تماس امن در اتاق ملاقات روحانی ایجاد کنند.» به نوشته رایت، «مأموریت مکرون در نیویورک این بود که از ترامپ و روحانی در رابطه با طرح چهاربندی (فرانسه) برای شروع دیپلماسی و اجتناب از یک جنگ دیگر در خاورمیانه یک توافق شفاهی را تضمین کند.» مکرون در ابتدای دولت بایدن نیز تلاش بسیاری برای از سرگیری مذاکرات بر سر احیای توافق هستهای صورت داد. اما برخلاف همه خوشبینیها، فرانسه به همراه آلمان و انگلیس با موانع و چالشهایی جدی، هم در تهران و هم در واشنگتن مواجه بودند. فرانسه به دنبال درک مقاصد واقعی واشنگتن در قبال تهران است و در عین حال نیازمند ارزیابی دقیق رفتار و رویکردهای ایران است تا بتواند در طرحریزی چشمانداز اتحادیه اروپا برای روابط با ایران، نقش ایفا کند.
پلیس بد
رویکرد کنونی فرانسه در قبال ایران را میتوان به نیکلا سارکوزی، رئیسجمهور پیشین آمریکا که سیاست خاورمیانهای جدید مبتنی بر دیدگاههای روشنفکری نومحافظهکارانه را ارائه کرد، نسبت داد. پاریس نهتنها رویکرد جنگطلبانه خود را در دوران فرانسوا اولاند به عنوان رئیسجمهور و لوران فابیوس به عنوان وزیر امور خارجه حفظ کرد، بلکه این رویکرد را در طول مذاکرات پرفرازونشیبی که منجر به توافق هستهای ایران در سال 2015 شد نیز سختتر کرد. شیوه مذاکراتی لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در روند مذاکرات برجام، از سوی همه رسانههای دنیا گزارش شده است. فابیوس در آن دور از مذاکرات مدعی بود که مذاکرهکنندگان آمریکایی سادهلوح هستند و آمادهاند امتیازات زیادی به ایران بدهند و در عین حال از جزئیات مهم امنیتی غفلت میکنند. در آن زمان فرانسویها احساس میکردند که جانکری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بدون در نظر گرفتن دستورالعملهای کارشناسی فرانسه، آماده دستیابی به یک توافق شتابزده و ضعیف هستند و فابیوس در برخی مواقع نزدیک بود مذاکرات را به بنبست بکشاند.
از سوی دیگر فابیوس و دیگر سیاستگذاران سیاست خارجی فرانسه، در آن زمان بیشترین همراهی را با بنیامین نتانیاهو نخستوزیر وقت اسرائیل داشتند و برخی از اولویتهای اسرائیل را در مواضع فرانسه گنجاندند. علاوه بر این در آن زمان، عربستان سعودی به مصرفکننده رو به رشد تسلیحات فرانسوی تبدیل شده بود و نظرات ریاض نیز مورد توجه قرار گرفت و فشارهای عربستان برای جلوگیری یا کاهش ظرفیت هستهای ایران در مواضع فرانسویها گنجانده شد. زمانی که امانوئل مکرون رئیسجمهور شد، برخی امیدوار بودند فرانسه رفتار عملگرایانهتری را در پیش بگیرد. اما ژان لودریان وزیر امور خارجه دولت مکرون، که پیش از این به عنوان وزیر دفاع کار میکرد، همچنان نقش یک پلیس بد را بازی کرد.
البته مکرون گهگاه از مشاوران جنگطلب خود فاصله میگیرد. مکرون زمانی با برکناری بشار اسد رئیسجمهور سوریه با توسل به زور و قبل از دستیابی به یک راهحل سیاسی در سوریه مخالفت و اعلام کرد که خواهان پایان دادن به سیاست نئومحافظهکاری است. در سال 2019، زمانی که مکرون ظریف را به اجلاس سران گروه ۷ در بیاریتز دعوت کرد، خط مستقل خود را نشان داده و طرحی چهارمادهای را به ترامپ ارائه کرد و واقعاً تلاش کرد تا گفتوگوی تلفنی بین رئیسجمهور آمریکا و حسن روحانی، رئیسجمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را ترتیب دهد.
سود کوتاهمدت، هزینههای بلندمدت؟
مقامات فرانسوی بارها اعلام کردهاند که میخواهند شاهد زنده ماندن برجام باشند. اما پیامهای آنها گهگاه در تضاد با این سیاست بوده است. مکرون در یکی از تماسهای تلفنی متعددش با حسن روحانی گفت که ایران باید برای احیای توافق هستهای «اقدامات واضح» داشته باشد. اما در آن سو، لودریان در مصاحبهای با هفتهنامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش گفته بود که بحثهای سخت در مورد اشاعه تسلیحات بالستیک و بیثباتی منطقه توسط ایران در جریان مذاکرات جدید ضروری خواهد بود. درحالیکه محتوای این پیام تفاوت چندانی با آنچه که توسط دولت بایدن ارائه میشود، نداشت، اما لحن پایم لودریان به وضوح تهاجمیتر بود و بیشتر به یک اولتیماتوم میمانست. جای تعجب نیست که پاسخهای ایران هم تند بود.
یک اشتباه محاسباتی دیگر زمانی انجام شد که مکرون در مصاحبهای که در 4 فوریه به میزبانی شورای آتلانتیک برگزار شد، اعلام کرد که ایران اکنون نسبت به قبل از توافق 2015 به بمب اتمی نزدیکتر است و نگرانی در مورد موشکهای بالستیک ایران وجود دارد و مذاکرات باید فراگیر بوده و عربستان سعودی و اسرائیل نیز در آن مشارکت داشته باشند. مکرون افزود: «اگر دولتهای منطقه راضی نباشند، توافق هستهای نمیتواند کارساز باشد». اما دیدگاه او درباره مشارکت احتمالی عربستان و اسرائیل در آینده برجام مبهم بود. مکرون روشن نکرد که آیا منظورش از مشارکت، محدود به مشورت با این «شریکها» است یا آنها به میز مذاکره دعوت خواهند شد؟ آنچه مسلم بود این بود که بایدن حتما با شرکای منطقهای خود بدون دعوت به اتاق مذاکره مشورت میکرد؛ اما دعوت رسمی از سعودیها و اسرائیلیها برای مشورت، توهینی به ایران محسوب میشد. همان زمان، سعید خطیبزاده، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران، بلافاصله پس از علنی شدن اظهارات مکرون، ایده شرکتکنندگان جدید در مذاکرات توافق هستهای را رد کرد.
مکرون میدانست که ایران با پیشنهاد جدید مخالفت خواهد کرد. پس چرا چنین سخنانی را بر زبان آورد؟ همان زمان، روزنامه پان عربالقدس العربی نوشت که رئیسجمهور فرانسه قرار است بهزودی به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کند و ممکن است با ملک سلمان و ولیعهد محمد بنسلمان درباره برنامه هستهای ایران گفتوگو کند. مسلما این اقدام مکرون موجبات خشنودی سعودیها را فراهم کرده و در آن سو ایران را بیش از پیش عصبانی میکرد. کمی بعد، فرانسوا نیکولو، سفیر سابق فرانسه در ایران، در مورد پیشنهادات مکرون گفت که وظیفه میانجی گوشدادن و بررسی نظرات هر دو طرف و سپس ایجاد یک راهحل گام به گام آنهم بهگونهای که بیطرفیاش به همه طرفها ثابتشده و قابلقبول باشد. القدس العربی گزارش داد که گفتوگوهای مکرون در عربستان شامل تقویت همکاریهای دوجانبه، بهویژه در حوزه نظامی خواهد بود. این اقدام مکرون نشان داد که پاریس بازنگری بایدن در همکاریهای نظامی با عربستان را به دقت رصد کرده و به دنبال این است که در تحویل سلاح به عربستان، جایگزین آمریکا شود. این اقدام فرانسه به وضوح خشم ایران را برانگیخت. معاشقه فرانسه با عربستان سعودی روابط دوجانبه این کشور با ایران را تضعیف کرد و موجب شد که همه تلاشهای قبلی مکرون برای تسهیل گفتوگو میان ایران و آمریکا بر سر برجام، بیارزش شود. مکرون در طول مصاحبه خود با اندیشکده شورای آتلانتیک نقشی را که مایل بود به عنوان میانجی ایفا کند، تکرار کرد. اما همسویی فرانسه با عربستان، حتی اگر فرانسه با همه اقدامات و سیاستهای سعودیها موافق نباشد، ایران را متقاعد کرد که پاریس نمیتواند میانجی بیطرفی باشد. بنابراین بیاعتمادی بین ایران و فرانسه تشدید شد.
کاتالیزور اعتراضات و تعویق برجام
از زمان آغاز اعتراضات در ایران در پی مرگ مهسا امینی، سیاست اروپا بهطور کلی و سیاست فرانسه به طور خاص، در قبال ایران وارد فاز جدیدی شد. حتی کشوری مثل آلمان که همیشه بیشترین مبادلات تجاری با ایران را داشت نیز مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرد. در آخرین نمونه آن، وزیر امور خارجه آلمان، دیروز در جمع خبرنگاران بار دیگر با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا حمایت کرد. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان با حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت: «ما بسته تحریمی دیگری اعمال خواهیم کرد تا پیام روشنی به کسانی بفرستیم که فکر میکنند میتوانند مردم خودشان را بدون عواقب سرکوب کرده، بترسانند و بُکُشند.» بربوک در ادامه گفت: «آنها نمیتوانند؛ جهان نظارهگر است.» او مدعی شد: «تحریمهای جدید بهویژه حلقه داخلی قدرت سپاه پاسداران و ساختارهای تامین مالی آنها را هدف قرار میدهد.»
امانوئل مکرون، رئیسجمهوری فرانسه اما روز گذشته در سخنانی به برجام حمله و صراحتا اعلام کرد که فکر نمیکند در وضعیت موجود پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هستهای کمک کند. او در حالی که با رادیو فرانسه گفتوگو میکرد اعلام کرد که «در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی در ایران در بازداشت به سر میبرند.» سخنان مکرون یک نکته مهم دیگر نیز داشت و آن اینکه او با تاکید بر اینکه هیچ پیشنهاد جدیدی در حال حاضر نمیتواند به احیای برجام کمک کند، تاکید کرد که احتمالا به «چارچوب جدیدی» برای پرداختن به این موضوع نیاز خواهد بود. او همچنین گفت که «وضعیت سیاسی موجود در داخل ایران که اعتراضاتی در جریان است، وضعیت پیرامون توافق هستهای را «تا حد زیادی» تغییر داد و احتمال دست یافتن به توافقی با ایران را تضعیف کرد.» مکرون البته توضیح نداد که منظورش از چارچوب جدید مدنظرش چیست.
بدیهی است که روابط ایران و اروپا طی دو ماه گذشته روندی پرتنش را تجربه کرده است. علاوه بر وقوع اعتراضات در ایران و بازتاب جهانی آن، اخبار مربوط به فروش پهپاد از سوی ایران به روسیه نیز انگیزه اروپاییها را در اعمال فشار بر ایران بیشتر کرده است. ایران البته اعلام کرده که این پهپادها را قبل از آغاز جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده اما به نظر میرسد که فرانسه و اروپا چندان به این موضع اعلامی از سوی ایران وقعی نمینهند. به نظر میرسد که هرگونه همکاری تسلیحاتی که روسیه را در رویارویی مستقیم نظامی با اروپا و آمریکا قرار داده است، از نظر اروپاییها خط قرمز محسوب میشود.
فشارها بر ایران در حالی صورت میگیرد که تروئیکای اروپا و آمریکا طی نامهای خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس علیه ایران درباره منشا اورانیوم کشفشده در سه سایت اعلامنشده شدند. در این نامه از شورای حکام خواسته شده با تصویب قطعنامهای از ایران بخواهد در سریعترین زمان ممکن درباره منشا اورانیوم کشفشده در سه سایت اعلامنشده خود توضیح دهد. پیشنویس این قطعنامه در آستانه نشست فصلی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ۳۵ عضو این شورا ارسال شده است. در این پیشنویس همچنین با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی آمده است که هیئتمدیره آژانس «نگرانی عمیق خود را از مسائل پادمانی مربوط به کشف آثار اورانیوم در سه مکان اعلامنشده به دلیل همکاریهای ناکافی ایران ابراز میدارد.» این کشورها همچنین مدعی شدهاند که اقدامهای ایران باید شامل «ارائه تمامی اطلاعات، اسناد و پاسخهای مورد نیاز آژانس و اجازه دسترسی به مکانها و همچنین نمونهبرداری باشد». این قطعنامه در حالی روی میز اعضای شورای حکام قرار میگیرد که مذاکرات ایران و آژانس درباره سه سایت مذکور در جریان است و روز گذشته ناصر کنعانی سفر هیئتی از ایران به وین را برای مذاکره با مقامات آژانس و همچنین سفر بازرسان آژانس به ایران طی روزهای آینده تائید کرد.
بهطور کلی اما به نظر میرسد که از بازه دو ماهه گذشته و پس از دو رخداد یعنی فروش پهپادهای ایران به روسیه و وقوع اعتراضات در ایران، موضع اروپا و بهخصوص فرانسه علیه ایران سختتر شده و به نظر میرسد که این موضع سخت با هدف اعمال فشار بر ایران در خصوص برجام صورت میگیرد. هرچند ایران رسما اعلام کرده که این فشارها موجب نخواهد شد که در خصوص برجام امتیاز بدهد، اما به نظر میرسد که آمریکا و اروپا همچنان به نتایج اعمال فشار امید دارند.
در این میان اقدام عجیب امانوئل مکرون در دیدار با مسیح علینژاد در کاخ الیزه، خشم ایران را برانگیخته است. این اقدام مکرون که در سطح رئیسجمهوری فرانسه، اقدامی عجیب بود، با واکنش ایران مواجه شده است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در واکنش به این دیدار گفت:«اینکه در کنار مخالفانی قرار میگیرند که ماهیت آنها برای ملت ایران روشن است، سیاست غلط و کوتهبینانهای است. مسیحی که رئیس کشور مورد اشاره شما در کنار آن قرار گرفته کور میکند و شفا نمیدهد.» وی با توصیه به مقامات فرانسوی مبنی بر اینکه در کنار ملت ایران قرار بگیرند و به مناسبات دوجانبه و بلندمدت دو کشور توجه کنند، گفت:«همانطور که پیش از این گفتم ما هیچگونه ارتباطی را بین مذاکرات رفع تحریمها با هیچ تحول دیگری قائل نیستیم و معتقدیم که این کشورها بهتر است به روند مذاکرات اهتمام جدی نشان دهند و در این چارچوب از همراهی با دولت آمریکا و رفتارهای غیرسازندهای که این کشور در ارتباط با برجام داشته، تبعیت نکنند و توجه داشته باشند که حمایت از اغتشاشگران برای این کشورها مسئولیت بینالمللی دارد.» سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: «سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در کنار دولت آمریکا مسئول شرایط جاری برجام هستند و اگر این کشورها به تعهدات خود عمل کرده بودند، قطعا برجام شاهد این روند طولانی نبود. بنابراین آنها در جایگاهی نیستند که ایران را متهم کنند و باید به مسئولیت خود در ارتباط با برجام به صورت جدی عمل کنند.»
هر چند حمیدرضا آصفی، از دیپلماتهای اسبق وزارت امور خارجه و سخنگوی وزارت خارجه در دولت سیدمحمد خاتمی در گفتوگویی با هممیهن گفت:«در خصوص برجام نباید خیلی اروپا را جدی گرفت، چون اروپا در این خصوص کارهای نیست و تصمیمگیر اصلی آمریکا است.»
توافق اروپا بر سر تحریم ایران
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امروز اتحادیه اروپا پیام جدید و صریحی به ایران میفرستد. حقوق بشر تقسیمناپذیر است. ما تحریمهای بیشتری را تصویب کردیم که روی حلقه قدرت سپاه پاسداران و درآمدزایی آن تاثیر خواهد گذاشت. ما به همراه 16کشور دیگر توانستیم که جرایم ایران را در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دهیم. هیچکسی در تهران، مشهد یا اصفهان نمیتواند باور کند که آنها میتوانند بدون مواجهه با هیچگونه عواقبی دست به هر کاری بزنند. اروپا و جهان درحال نظاره هستند. ما گوش به زنگ خواهیم ماند و به فهرستگری ادامه خواهیم داد.» وزیر امور خارجه آلمان دیروز نیز در ادامه اظهارات درباره اتفاقات اخیر ایران و حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفته بود: «ما بسته تحریمی دیگری اعمال خواهیم کرد تا پیام روشنی درباره برخورد با معترضان برای آنان بفرستیم.»
اگر به دنبال رشد کسب و کارتان باشید و از استراتژی های مختلف برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده میکنید(مانند تبلیغات اس ام اسی از طریق پنل پیامکی ) حتما با اسم هایی مانند افزونه یا پلاگین در وردپرس را شنیده اید .
اگر با وردپرس کار کرده باشید قطعا به پلاگین های مختلفی روبرو شده اید اما احتمال آن وجود دارد که هنوز شناخت دقیقی نسبت به پلاگین یا همان افزونه نداشته باشید ، پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید چرا که میخواهیم شما را به صورت کامل با افزونه یا همان پلاگین آشنا کنیم .
افزونه یا پلاگین چیست ؟:
اگر کلمه پلاگین را در گوگل سرچ کنید حتما مشاهده می کنید که تصویر هایی به صورت پریز برق طراحی شده اند چرا که دقیقا plug به معنی پریز برق است و با اتصال دو شاخه به پریز ما می توانیم با استفاده از یک جریان مادر از تمامی وسایل الکتریکی به امکانات مورد نیاز مان برسیم . پس تا زمانی که دوشاخه داخل پریز است ما از امکاناتی که وسایل برقی مان در اختیار ما قرار داده می توانیم استفاده کنیم و امکانات مورد نیازمان را تامین کنیم .
در واقع پلاک یک مولفه نرم افزاری است که قابلیت مشخصی را به کامپیوتر شما می دهد و به تنهایی کاربردی ندارد پس زمانی که یک برنامه از پلاک استفاده می کند می تواند امکانات آن برنامه را بر اساس سلیقه کاربر شخصی سازی و سفارشی کند .
کاربرد پلاگین چیست ؟:
برای آنکه بخواهیم یک سایت بهینه سازی داشته باشیم که هم کاربرپسند باشد و هم آمار بازدید بالایی داشته باشد ضروری است که از برخی افزونه ها استفاده کنیم چرا که افزونه ها به خودی خود کار نمی کند و کارکرد شان بستگی به خدمات برنامه میزبان دارد . اما این را باید بدانید که برخلاف افزونهها برنامه میزبان ( وردپرس ) به صورت کاملا مستقل عمل می کند . ترکیب افزونه و برنامه میزبان (وردپرس) باعث میشود تا کاربران بتوانند هرگونه تغییر و سلیقهای را وارد سایت خود کنند به شرط آنکه افزونه ای را انتخاب کنند که متناسب با برنامه میزبان باشد چرا که اگر درست انتخاب نشود و با برنامه میزبان یا همان وردپرس سازگاری نداشته باشد به جای کمک به سایت می تواند باعث پایین آمدن رتبه سایت هم شود پس با توجه به کاربرد و انتظاری که دارید باید افزونه را انتخاب کنید .
برای مثال اگر سایت فروش پنل پیامکی دارید و میخواهید بهترین سامانه پیامک را داشته باشید و پربازدید هم باشد می توانید افزونه های ووکامرس را روی برنامه میزبان یا همان وردپرس خود نصب کنید . (برای اطلاع بیشتر مقاله آشنایی با ووکامرس و ضرورت استفاده از آن را مطالعه کنید.)
کاربرد پلاگین در وردپرس :
قبل از اینکه بخواهیم به کاربرد پلاگین در وردپرس بپردازیم نیاز است که شما به صورت کلی و مختصر با خود وردپرس آشنا شوید .
وردپرس یک سیستم رایگان مدیریت محتوا است که به زبان php نوشته شده است و به وسیله آن است که می توان یک سایت یا وبلاگ را راه اندازی کرد و محتوای آن را مدیریت نمود .
حال خود وردپرس یک افزونه دارد به نام افزونه وردپرس که همانند برنامه اصلی به زبان php نوشته شده است و این امکان را به کاربران می دهد که بدون دانستن حتی یک خط از زبان کد نویسی امکانات مورد نظرشان را به وبسایت شان اضافه کنند .
این یک تعریف کلی و جامع در مورد وردپرس و افزونه های آن بود حالا اگر بخواهیم یک سایت را طراحی کنیم (برای مثال سایت فروش پنل پیامکی یا سایت نمایندگی سامانه پیام کوتاه ) باید در ابتدا یک هاست و دامنه داشته باشیم اما خریدن یک هاست و دامنه به معنای داشتن یک سایت نیست چرا که با اضافه کردن افزونه ها و پلاگین ها است که سایت ما طراحی می شود در واقع این افزونه ها هستند که با انجام وظایف و کارهای کوچک می توانند در مجموعه یک وب سایت کامل و کارآمد را به شما تحویل دهند .
مزایای استفاده از پلاگینها در کسب و کارهای اینترنتی :
در محیط کسب و کار، هر چیزی که به پیشرفت شما سرعت بخشد و انجام کارها را برایتان ساده تر کند، چیز خوبی است. اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار اینترنتی خطور میکند این است که، پلاگینها میتوانند وبسایت آنها را به یک سطح کاملا جدید و متفاوت از توانمندی برسانند. افزونهها، کاربرد و مزایای بسیاری برای شما و مشتریانتان به همراه دارند و محبوبیت آنها شانسی نبوده است.
مهمترین مزیت استفاده از پلاگینها، صرفه جویی در وقت است؛ که در نهایت، به نوبه خود، به صرفه جویی در بودجه کلی کسب و کار منجر میشود.
مزیت دیگری که میشود نام برد، اضافه کردن اختیارات مدیران است؛ به این معنی که به صاحبان مشاغل امکان شخصی سازی امکانات و ویژگیهای سایت را میدهد. مثلا امکان روشن یا خاموش کردن برخی تنظیمات یا تغییر ویژگیهای ظاهری مثل فونت، رنگ و اندازه. همچنین در صورتیکه یک افزونه را نپسندند یا از آن خسته شوند، امکان غیرفعال کردن یا حذف آن وجود دارد.
قابل اطمینان بودن سومین مزیتی است که ازبین تمام مزایای استفاده از پلاگینها در کسب و کار اینترنتی، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و میتوان به آن اشاره کرد. افزونهها برای توسعه وردپرس به ابزاری حیاتی تبدیل شده اند که بسیاری از آنها توسط توسعه دهندگان مورد تایید وردپرس، که مرتبا بمنظور رفع اشکالات و بهبود امنیت آنها را بروز رسانی میکنند، ساخته و مدیریت میشوند. پس اگر از منابع قابل اطمینان استفاده کنید، نیازی به چنین نگرانیهایی درخصوص نا امن یا مخرب بودن افزونهها نخواهد بود.
در این مقاله با مفهوم افزونه آشنا شدید. اگر به استفاده از امکانات مختلف برای سایت وردپرسی خود علاقمند هستید و دنبال راه های بهینه سازی می گردید میتوانید با مطالعه مقاله های موجود در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به اطلاعات خوبی در رابطه با راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و چگونگی راه اندازی آن اشنا شوید .
تیم حرفه ای ما در سامانه پیامک پیام رسون تنها با هدف رضایت مشتری راه اندازی شده است و تا رسیدن مشتریان به هدفشان ، در کنار آن ها میمانیم .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .
پیام رسون یک سرویسی تبلیغات اس ام اسی است که به فروش محصولات و خدمات شما در اینترنت کمک زیادی میکند. با این وجود هنوز خیلی از کسب و کارها با این سرویس و خدمات آن آشنایی ندارند. در این مقاله میخواهیم خدمات پیام رسون را معرفی کنیم و از ظرفیت و قابلیت های آن بیشتر به شما بگوییم که چطور فروش خودتان را با این سرویس افزایش دهید پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید .
چطور فروشتان را با پیام رسون بیشتر کنید؟
فکر کنید یک سایت فروشگاهی ساختهاید و محصولاتتان را هم داخلش قرار دادید. حالا وقت آن رسیده که مشتریان به سایتتان بیایند و از شما خرید کنند. سوال مهمی که پیش میآید این است که مشتریان را از کجا پیدا کنیم؟ چطور مشتریان با سایت شما آشنا میشوند؟
یک راه ساده و سریع برای نمایش سایتتان به مشتریان این است که از سامانه پیامکی پیام رسون استفاده کنید. حالا پیام رسون چه کار میکند؟ کار سامانه پیامکی شیراز این است : ابتدا با ارسال پیامک به افراد سر شناس و قرار دادن لینک باعث میشود که تبلیغ سایت شما در صدها سایت دیگر که بازدیدکننده زیادی دارند، نمایش داده شود به این ترتیب کاربرانی که آن سایتها را میبینند، تبلیغات سایت شما را دیده و وارد سایت شما نیز میشوند
به همین راحتی در روز صدها کاربر وارد سایتتان شده و محصولات و خدماتتان را میبینند. از این تعداد هم آنهایی که تمایل داشته باشند، خریدشان را انجام میدهند.
ما در سامانه پیامکی پیام رسون با تبلیغات اس ام اسی پر بازده و هدفمند برای مشتریان خود ، افزایش درآمد ایجاد می کنیم و با گرفتن کمترین تعرفه پیامک از مشتریان و ارائه خطوط اختصاصی _خدماتی و اپراتور ۹۰۰۰ به کاربران (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) جهت ارسال پیامک تبلیغاتی به بلک لیست ، توانسته ایم امروزه به عنوان ارائه دهنده بهترین پنل پیامک در ایران معرفی شویم و هر جا که صحبت از اس ام اس مارکتینگ باشد شرکت اهورا اطلس فارس در صدر بهترین ارائه دهنده پنل پیامک قرار میگیرد.
جهت خرید پنل اس ام اس شیراز از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.
تابستان سال گذشته و در شرایطی که حرفوحدیثها پیرامون طرح صیانت از فضای مجازی گرم بود، فیلمی از گفتههای سید ابراهیم رئیسی، در حراست از کسب و کارهای اینترنتی دست به دست میشد. رئیسی در این مقطع که رئیسجمهور منتخب بود، با رد اتهامات مبنی بر تلاش او برای بستن و محدوسازی فضای مجازی، از کسبوکارهای مجازی و البته اینستاگرام حمایت کرده بود.
رئیس جمهور در این فیلم میگوید: «فضای مجازی زمینه کسب و کار مردم است. فضای مجازی امروز ابزار کار مردم شده و از این طرق کسب درآمد میکنند. آیا کسی میآید محل درآمد مردم را تعطیل کند.» او حتی در حمایت از فضای مجازی از دیدگاه مثبت خود و خانوادهاش نیز سخن به میان آورده و گفته بود: «دختران من خیلی وقتها از طریق این فضا خرید میکنند، میگویند هم ارزانتر است هم راحتتر است، هم میتوانیم به کالای مناسب دست پیدا کنم.»
این اظهارات رئیسجمهور منتخب در مرداد ماه ۱۴۰۰ نویدبخش دو پیام مهم بود. اول اینکه دولت جدید بر خلاف آنچه تبلیغ میشد مخالف محدودسازی فضای مجازی و فیلترینگ نیست و دوم اینکه دولت و سیاستمداران کشور روند دیجیتال شدن و ماهیت اقتصادی در عصر جدید را پذیرفتهاند. اما بر خلاف این تصورات در فاصله تنها ۱۵ ماه از این اظهارات سید ابراهیم رئیسی در یک ماه و نیم گذشته شاهد فیلترینگ و محدودسازی اینترنت هستیم.
هر چند وقوع ناآرامیها اخیر کشور و مسائل امنیتی، بانی اصلی محدودیتهای اخیر بودهاند، اما مساله این است که قراین و شواهد از ادامهدار و بلندمدت بودن، این وضعیت حکایت دارند. یعنی گامی رو به عقب نسبت به پذیرش واقعیات اقتصاد دیجتال شده یا در مسیر دیجتالیزه شدن مناسبات در سطح کلان برداشته شده است. البته این گام آنچنان که بسیاری از متخصصان حوزههای مختلف تاکید و تصریح کردهاند، پیامدهای منفی بسیاری را برای اقتصاد کشور به همراه دارد که در ادامه گزارش حاضر به مهمترین آنها پرداخته میشود.
۱- ورشکستگی کسب و کارهای اینترنتی
اولین و مشهودترین تاثیر فیلترینگ و محدودسازی اینترنت طی یک و نیم گذشته، تاثیر منفی مستقیم، عمیق و البته مخرب بر کسبوکارهای اینترنتی است. از همان روزهای ابتدایی آغاز دور جدید فیلترینگ در کشور آینده کسبوکارهای اینترنتی به دغدغهای جدی در کشور تبدیل شد.
در همان هفتههای ابتدایی گزارشی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که در آن عنوان شده بود: «۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران فعال و معیشت ۱۱ میلیون نفر وابسته به کسبوکار مجازی است.» در این بین، بر اساس گزارشهای ارائه شده، بیشترین تاثیرات فیلترینگ بر اینستاگرام بوده است؛ چرا که این پلتفرم تا ۸۰ درصد (۹ میلیون) بر بازار دیجیتال مارکتینگ را در اختیار دارد.
در همان هفتههای اول گزارش «سازمان نظام صنفی رایانهای تهران» از کاهش فروش تمامی شرکتها در نتیجه فیلترینگ خبر داد. بهگونهای که عنوان شد بیش از ۴۱ درصد شرکتها ۲۵ تا ۵۰ درصد درآمدشان را از دست داده و ۴۷ درصد آنها بیش از ۵۰ درصد کاهش فروش داشتهاند. همچنین، ۵۳ درصد مشاغل از ۵۰ و ۲۱ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ و ۱۸ درصد از خسارت بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی در روز گزارش داده بودند.
در همین مقطع برآورد شد که فیلترینگهای اخیر اشتغال سه ونیم میلیون نفر را با چالش و بر زندگی ۱۰ میلیون نفر اثرگذار بوده است. حتی «نت بلاکس «مرجع جهانی رصد اینترنت نیز ضرر هر ساعت قطع دسترسی به اینترنت بینالملل در ایران را تا ۱.۵ میلیون دلار ارزیابی کرد که اگر این رقم ضرب در ۲۴ ساعت شود به رقم بزرگ ضرر ۳۶ میلیون دلاری در روزه خواهیم رسید.
۲- تاثیرات مخرب بر رشد و توسعه اقتصادی کشور
امروزه در سطح جهانی به ویژه در کشورهای توسعهسافته اقتصاد دیجیتال (Digital Economy) یا بازاریابی دیجتال (Digital Marketing) به بخش غیر منفک و غیر قابل انکار جامعه تبدیل شده است. بنابر گزارش روزنامه شرق در ۵ آبان، بیش از پنج میلیارد نفر یعنی ۶۳ درصد جمعیت جهان از اینترنت و دو میلیارد سایت استفاده میکنند و این تعداد با نرخ رشد سالانه شش درصد (روزانه بیش از ۷۰۰ هزار کاربر جدید) همچنان در حال افزایش است.
در ایران ۸۵ میلیوننفری، تعداد کاربران اینترنت از ۷۲ میلیون نفر عبور کرده و بیش از ۵۵ درصد در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها فعالیت دارند که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. اینستاگرام با ۴۸ میلیون کاربر و واتساپ با حدود ۵۲ میلیون کاربر، به ترتیب محبوبترین شبکه اجتماعی و پیامرسان در ایران محسوب میشدند. تلگرام نیز ۵۰ میلیون کاربر ایرانی دارد.
اما باید توجه داشت که فارغ از ارتباطات اجتماعی و حوزه سرگرمی، تعاملات اقتصادی یکی از مهمترین کارویژهای این پلتفرها در ایران و جهان هستند. فقط کافیست به این موضوع توجه شود که درآمد نوع کسبوکار اینترنتی در سطح جهانی، بهویژه در خردهفروشی، اکنون به بیش از دو تریلیون دلار رسیده است. همین امر موجب شده اغلب کارفرمایان، نیروی کار خود را از این فضا انتخاب و تأمین میکنند؛ به عبارتی تمامی کارگزاران اقتصادی توجهی ویژه را به دیجیتال مارکتینگ معطوف کنند.
در این میان نکته قابل تامل این است که موضوع اقتصاد دیجیتال، امروزه به فراتر از اقتصادی خرد رسیده و حتی نقشی مهم را در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف دارد. در این میان، قطع اینترنت و فیلترینگ فضای مجازی نهتنها زندگی ساده و فعالیتهای روزمره بهویژه روابط اجتماعی را مختل کرده بلکه خسارتهای زیادی بر اقتصاد و چرخه تولید کشور تحمیل کرده است.
در شرایطی که تأکید دولت و حاکمیت بر توسعه کسبوکارهای دانشبنیان و دیجیتالیشدن بخشهایی مانند صنعت و معدن است، اینترنت که اصلیترین بازوی توسعه و روغن تسهیلگر صنایع محسوب میشود، اختلال و فیلترینگ شده و بسیاری از بنگاهها و فعالان اقتصادی را با چالشهای جدی مواجه کرده است. این اختلال، تولید را در نیمی از بخشهای اقتصادی بهطور چشمگیری کاهش داده، بهطوری که اگر این محدودیتها استمرار داشته باشد، ضربه جبرانناپذیری به کشور وارد خواهد شد. تبعات محدودیت در اینترنت بر واحدهای صنعتی بسیار متنوع و پیچیده است و در هر رشتهفعالیت یا واحد صنعتی، عمق و دامنه متفاوتی دارد.
۳- افزایش بیکاری در سطحی گسترده
علاوه بر آثارهای اقتصادی مورد اشاره، تداوم وضعیت فیلترینگ و اختلال در شبکه اینترنت به وضوح میتواند نقشی مهم را در حوزه اشتغال داشته باشد. در این زمینه، رجوع به نظرسنجی و تحقق روزنامه دنیای اقتصاد بسیار قابل تامل است. این روزنامه پس از نظرسنجی از ۴۰ فعال اقتصادی در گزارشی نوشت بیش از ۹۷ درصد پاسخدهندگان، خسارت مالی به کسبوکارشان را تأیید کردند و بیش از ۶۷ درصد اعلام کردند که اختلالات ایجاد شده باعث خسارت اعتباری به کسبوکارشان شده است.
از میان ۴۰ پاسخدهنده، ۳۹ نفر به سؤال «آیا اختلال ایجادشده در اینترنت موجب خسارت مالی به کسبوکار شما شده است؟» پاسخ مثبت دادند که درنتیجه ۵/۹۷ درصد پاسخدهندگان از محدودیتهای اینترنتی آسیب دیدهاند. همچنین ۵/۶۷ درصد آنها اعلام کردهاند که میتوانند خسارت مادی وارد شده را برآورد کنند. این گزارش نشان میدهد ۵۰ درصد پاسخدهندگان تا ۳۰ درصد در اثر این اختلال خسارت مادی دیدند. ۵/۲۲ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد و ۵/۲۷ درصد هم بیش از ۵۰ درصد در اثر اختلالات اینترنت دچار آسیب شدهاند.
در ادامه ۵/۹۲ درصد پاسخدهندگان اعلام کردند تداوم اختلال در اینترنت، تداوم خسارت مادی را برایشان بهدنبال خواهد داشت و ۴۵ درصد تأیید کردند که در صورت ادامه اختلال، ممکن است کسبوکارشان بهطور کامل از بین برود. ۵۵ درصد اعلام کردند که کسبوکارشان تغییر شکل پیدا کرده است.
این آمارها به وضوح گویای واقعیات مهمی بر آینده اشتغال و وضعیت بیکاری در کشور است. این که ۴۵ درصد کسبوکارها در معرض ورشکستگی کامل قرار دارند و ۵۵ درصد در فکر تغییر اشتغال هستند، پالس وقوع یک فاجعه را در بازار اشتغال مخابره میکند. حتمیترین پیامد چنین رخدادی تعدیل نیرو و تعطیلی بسیاری از کارگاهها و کارخانهها است.
البته این موضوع در گفتوگوی خبرنگار فرارو، با یک کارشناس بهداشت حرفهای و ایمنی کار، شاغل در شهر صنعتی شمس آباد، نیز مورد تایید قرار گرفته است. بنابر اظهارات این مهندس HSE در معاینات دورهای بسیاری از کارخانهها به این مساله مشهود بوده که تعدیل نیروی قابل توجهی صورت گرفته است. در پیجویی این موضوع نیز کاهش فروش محصولات از سوی مدیران کارگاهها و کارخانهها مطرح شده است.
۴- تاثیرات پنهان فیلترینگ بر تضعیف بخش خصوصی و حوزههای مختلف دیگر
فراتر از حوزههای آشکار اقتصادی همچون ورشکستگی کسب و کارهای اینترنتی، تعدیل نیروهای و افزایش بیکاری، فیلترینگ و محدودیتهای اینترنتی تاثیرات غیرمستقیم و پنهانی را بر فعالیتهای بخش خصوصی و حتی دولتی در حوزههای مختلف داشته است. در یکی از عینیترین نمودها، اخیرا مدیرعامل شرکت پست از کاهش یک سوم درآمد شرکت ملی پست خبر داده است که این یکی از نمونههای آن بر بخش دولتی است.
کاهش نقل و انتقالات مالی در نتیجه کاهش فروش کسبوکارهای اینترنتی یکی دیگر از تبعات حتمی اختلال در روند اینترنت است. همین روند تاثیر عمیق را بر کاهش گردش مالی بانکها داشته و خواهد داشت که برآیند حتمی آن میتواند کاهش سوددهی بانکها باشد. همچنین، تاثیرات اختلال در اینترنت و فیلترینگ تنها محدود به کسب و کارهای اینترنتی نبودهف بلکه تاثیرات آن به طور روزانه بر بازار کالاها نیز تاثیر گذاشته است.
حتی در سطحی دیگر، بخش رسانههای خصوصی اعم از سایتها و روزنامهها که منابع مالی خود را از گرفتن تبلیغات تامین میکنند، با چالشی بسیار جدی مواجه شدهاند؛ چرا که دیگری بسیاری از استارت آپها، کارخانهها و شرکتها به دو دلیل کاهش درآمد و البته باور به ناکارآمد بودن تبلیغ در فضای مجازی به شکل کنونی، حاضر به هزینه کردن در حوزه تبلیغات نیستند. البته این نمونهها آنقدر گسترده است که حتی میتوان دامنه آن را به درآمد سوپرمارکتهای محلی نیز ارجاع داد.
۵- کاهش ورود گردشگران به کشور و هدر رفت فرصت طلایی جام جهانی قطر
یکی دیگر از حوزههای عینی و محسوسی که به طور مستقیم از فیلترینگ ضربه خورده، بخش گردشگری، به ویژه فرصتسوزی ویژه جذب توریسم در میانه برگزاری جام جهانی قطر بود. بر اساس گزارش ایلنا، میر پویان رفیعی شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران، تاکیدکرده در نتیجه کندی اینترنت و تصویرسازی که این روزها از ایران در جهان میشود، بیش از ۹۰ درصد تورهای ورودی کنسل شدند و شاهد رکود در گردشگری داخلی، خروجی و تورهای ورودی هستیم.
رفیعی شاد تاکید میکند: «صنعت گردشگری با تکنولوژی آمیخته است. از این رو کندی سرعت اینترنت و فیلتر شدن اپلیکیشنهایی که بخش عمدهای از بار تبلیغات و فعالیت آژانسداران و فعالان گردشگری بر روی آنها انجام میشد، آسیبهای زیادی را متوجه صنعت گردشگری کرده است. او از تعدیل نیرو بسیار زیاد و حتی تعطیلی کامل برخی از آژانسها و دفتر خدمات مسافرتی کشور در تهران خبر میدهد.
فراتر از این اظهارات، عینیترین نمود فرصتسوزی در زمینه توریسم را میتوان به برگزاری جام جهانی قطر و پتاسیلهای گردشگری آن برای کشور رجوع داد. مسئولان کشور در گذشته بارها از آمادگی و استقبال ایران از میهمانان دیگر کشورها، در میانه برگزاری جام جهانی خبر داده بودند. حتی ظاهرا در جزیره کیش هم تدابیری ویژه رد نظر گرفته شده بود. اما اکنون فیلترینگ و بازنمایی منفی ایران در رسانههای جهانی موجب شده که اکثریت قاطع طرفداران فوتبال به کشورهای همانند امارات، عربستان و ترکیه سرازیر شوند.
۶- کاهش اعتبار فعالان اقتصادی در سطح مبادلات خارجی
گستره تاثیرات فیلترینگ و محدودیتهای اینترنتی، حتی به سطح فعالان اقتصادی ایرانی در سطح خارجی نیز رسیده است. این روزها بر اساس اظهارات تجار و اعضای اتاق بازرگانی ایران، فیلترینگ محدودیتهای زیادی را بر روند ارتباطگیری آنها با طرفهای خارجی ایجاد کرده است. در این زمینه، روزنامه دنیای اقتصادی به نقل از یک تاجر ایرانی مینویسد: «توضیح این مسئله دشوار است که چگونه در یک کشور حتی پیامرسانی مانند واتساپ قطع میشود و این نشانه بیثباتی محیط محسوب میشود و تجارت را دشوار یا بهطور کلی قطع میکند. حتی اگر تجار خارجی همدلی با ایرانیان نشان دهند این مسئله همیشگی نخواهد بود.»
این اظهارات به وضوح بدین معنا است که از یک سو، طرفهای خارجی نمیتوانند به روال سابق با تاجران ایرانی تعامل داشته باشند و از سوی دیگر، قطع شدن و فیلتر پلتفرمهایی همچون واتس آپ، بار روانی منفیای بر میزان اطمینان آنها در معامله با طرف ایرانی داشته است. همین امر به آسانی میتواند موجب شود که آنها قید تجارت با ایران بزنند.
روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که در بازار امروز بتواند مشتری های فراوانی را به سمت شما هدایت کند. اما روشی که هم هزینه کمتر داشته باشد و هم موثر تر باشد، بسیار ارزشمند خواهد بود که صاحبان کسب و کار بدان نیازمند هستند. در این مقاله میخواهیم در رابطه با ضرورت پنل پیامکی برای هر کسب و کاری بپردازیم پیشنهاد میکنم تا پایان با نمایندگی سامانه پیامک شیراز همراه باشید تا علت انتخاب پنل پیام کوتاه را بهتر متوجه شوید.
ضرورت استفاده از پنل پیامکی :
بیش از یک دهه است که از تبلیغات پیامکی با استفاده از خرید پنل اس ام اس میگذرد و هر روزه افراد زیادی را به سمت خود جذب میکند.
اما خوب است بدانید این بازاریابی هم مثل هر روش دیگر تا خود را در میان مردم ثابت کند، مدت زمانی را صرف کرده است. اما پنل پیام کوتاه نسبت به دیگر روش ها مدت زمانی کوتاهی را صرف کرد تا مردم با آن آشنا شوند و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوند.
در طول این سالها سامانه های پیام کوتاه زیادی به وجود آمدند از جمله سامانه پیامک شیراز که هر روزه سعی داشته تا با در بر گرفتن امکانات متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد _ که همگی برای راحتی و آسایش مشتریان خود است_ را به سامانه پیام کوتاه وارد کند.
حال اگر بخواهیم تبلیغات پیامکی را زیر ذره بین ببریم و بررسی کنیم که چقدر تبلیغات اس ام اسی مابین کسب و کارها ارزش پیدا کرده است ، میتوانیم به تبلیغات اس ام اسی که در طول روز دریافت میکنیم را مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه متوجه میشویم که حتی مشاغل و برندهای مختلف هم در ارسال اس ام اس تبلیغاتی با هم رقابت می کنند.
اما باید خودتان متوجه شده باشید که این پیام های تبلیغاتی چقدر به کارتان میآید یا اینگونه بگویم چقدر از پیامک های تبلیغاتی که روی گوشی شما است به دردتان می خورد و شما را جذب می کند.
انتخاب صحیح سامانه پیام کوتاه :
اصلیترین نکته که تمامی صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند، انتخاب نمایندگی سامانه پیام کوتاه ی است که علاوه بر بانک شماره موبایل جامع، بتواند متن پیامک تبلیغاتی شما را برای افرادی ارسال کند که به کارشان میآید در واقع باید بیوگرافی مفیدی نسبت به افرادی که شماره شان را دارد، داشته باشد که این موضوع را فقط تجربه افراد است که میتواند ثابت کند که پیشرفتهترین سامانه پیام کوتاه کدامند.
نکته دیگر که در انتخاب سامانه پیام کوتاه برای بازاریابی پیامکی باید در نظر داشته باشیم اینست که هزینه پنل پیامکی هر سامانه پیامک چقدر است در واقع صاحبان کسب و کار به دنبال ارزانترین پنل پیام کوتاه ایران و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه و پر سرعت ترین پنل پیامک هستند و همین موارد باعث میشود افراد بازاریابی پیامکی را انتخاب کنند و اقدام به خرید سامانه پیام کوتاه کنند.
در بین نمایندگی سامانه ارسال پیامک یکی از بهترین سامانه پیام کوتاه، اهورا اطلس فارس است که با در بر داشتن ارزانترین سامانه ارسال اس ام اس شیراز و انتخاب شده به عنوان ارزان ترین تعرفه پیامک در ایران توانسته جایگاه ویژه در میان صاحبان کسب و کار پیدا کند.
از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که میگذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .
سامانه پیام کوتاه شیراز با فعالیت در همین حوزه و کسب موفقیت های روزافزون یکی از معتمد ترین و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شده است که برای خرید پنل پیامک از آن فقط کافیست وارد سایت سامانه پیام کوتاه شوید و از آنجا خرید خود را تکمیل کنید .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اساماس همین حالا اقدام کنید