پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

خطر در کمین خزر

 بزرگ‌ترین دریاچه جهان در شمال ایران به نام دریای مازندران، خزر یا کاسپین شناخته می‌شود. خزر در واقع بخشی جدامانده از دریاهای قدیم است که به مرور زمان در بین خشکی محصور ماند. تکه‌ای بهشتی که از اصل خویش دور مانده است. دریایی که اکنون با سواحلی زیبا مقصد بسیاری از گردشگران است. دریای خزر توانسته رطوبت لازم را برای جنگل‌های باستانی هیرکانی در جنوب خود یعنی در مرزهای ایران و اندکی نیز در جمهوری آذربایجان فراهم کند. منطقه‌ای که از نظر تنوع زیستی از مهم‌ترین مناطق جهان است.

اما خزر با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است. از پسروی آب در طول زمان‌های مختلف از جنوب به شمال تا انباشت آلاینده‌های متعدد در مرزهای مختلف و از سوی تمامی کشورهای همسایه. اکنون هم که رسانه‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند که «دریای خزر در حال کوچک شدن است!»؛ البته این خبر از سوی منابع علمی در ایران کاملاً مردود دانسته شده است. به باور متخصصان دریا آنچه در مورد دریای خزر اهمیت دارد، کوچک شدن آن نیست چراکه این مساله محلی از اعراب ندارد بلکه پسروی آب است که آخرین‌بار 1500 سال پیش در زمان حکومت ساسانیان و پیش از ظهور اسلام از مرزهای فعلی ایران به سمت شمال عقب رفت و بعد آرام‌آرام دوباره به حالت امروزی درآمد.

  کوچک شدن خزر؟

دانشمندان ایرانی معتقدند این خبرها که دریای خزر در حال کوچک شدن است، جنبه‌های غیرعلمی و حتی بعضاً بدون پشتوانه دارد. اما بنگاه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی که بخش جهانی آن تهیه کرده، نوشته است: «تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد دریای خزر،‌ بزرگ‌ترین دریاچه جهان به سرعت در حال کوچک شدن است. کشورهای ایران، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در حاشیه دریای خزر واقع شده‌اند و کوچک شدن این دریاچه باعث نگرانی شدید در قزاقستان شده است. رسانه‌های این کشور هشدار داده‌اند که دریای خزر هم ممکن است به سرنوشت فاجعه‌بار دریاچه آرال دچار شود. آرال در مرز قزاقستان و ازبکستان که زمانی چهارمین دریاچه بزرگ جهان بود، در یکی از بدترین فجایع محیط زیستی دوران معاصر،‌ تقریباً به‌طور کامل خشک شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها کوچک شدن دریای خزر به شدت روی اکوسیستم و اقتصاد و تجارت دریایی در مناطق اطراف این دریاچه در قزاقستان تاثیر گذاشته است. تغییرات اقلیمی و ساخت سدهای جدید در بستر رودخانه‌هایی که به دریاچه می‌ریزد -از جمله در خاک روسیه- به عنوان دلایل اصلی کاهش سطح آب عنوان شده است. قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهور قزاقستان سال گذشته میلادی خواهان تاسیس یک موسسه دولتی برای مطالعه علمی وضعیت دریاچه شد، اما چنین موسسه‌ای هنوز تاسیس نشده است.»

 خزر شباهتی به آرال و ارومیه ندارد

کوچک شدن خزر همه واقعیت نیست. متخصصان دریا و کارشناسان این حوزه در ایران معتقد هستند دریای خزر به هیچ وجه قابل مقایسه با دریاچه آرال نیست که به این راحتی کوچک یا به این زودی خشک شود. چرا که این دریا اگر حتی یک قطره آب هم به آن نرسد و با وجود تغییر اقلیم و فشارهای طبیعی، باز هم بین 200 تا 500 سال زمان لازم است تا کاملاً از بین برود. بنابراین این نوع ابراز نگرانی از پشتوانه‌های علمی برخوردار نیست. دریای خزر جز اینکه در حقیقت یک دریاچه بزرگ است، هیچ شباهتی به دریاچه ارومیه یا دریاچه آرال ندارد که خبرهایی درباره خشک شدن آن عنوان شده است. در حقیقت آنچه به عنوان خشک شدن یا کوچک شدن دریای خزر مطرح شده، پایه علمی ندارد و نوعی تشویش اذهان عمومی است. دریای خزر از نظر ابعاد حوضه آبی و هم از نظر ماهیت طبیعی کاملاً متفاوت از دریاچه‌های دیگر است. اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام ورودی‌های خزر که مهم‌ترین آن رودخانه ولگاست که 80 درصد آب خزر را تامین می‌کند، به‌طور کامل قطع شود، این عرصه 400 هزارکیلومتری آب، حداقل 200 و حداکثر 500 سال طول می‌کشد تا به‌طور کامل از بین برود. بنابراین نباید این تصور را تقویت کنیم که چون خزر در حال پسروی است، پس دارد خشک می‌شود.

 خط ساحلی قزاقستان عقب رفته

در گزارش اولیه آمده است: تصاویری که باعث نگرانی‌های تازه درباره سرنوشت دریای خزر شده، روز ۱۱ جولای در سایت شرکت ملی فناوری فضایی قزاقستان منتشر شد و به صورت گسترده در رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رسمی این کشور منعکس شد. این عکس‌ها نشان می‌داد که خط ساحلی دریای خزر در قزاقستان عقب رفته و بخش بزرگی از بستر آن در شمال دریاچه نمایان شده است. خبرگزاری دولتی قزاقستان نوشته است: «رصد فضایی دریای خزر را متخصصان قزاق بر اساس آرشیو تصاویری انجام داده‌اند که در ۱۵ سال گذشته گرفته شده است. داده‌های سنجش از دور نشان می‌دهد که بستر دریای خزر در این دوره زمانی به میزان قابل توجه ۷/۱ درصد کوچک‌تر شده است. سال ۲۰۰۸ حجم آب دریای خزر در قزاقستان حدود ۱۱۴ هزار کیلومترمکعب بود در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۱۰۶ هزار کیلومترمکعب رسیده است. در گزارش‌های دیگری گفته شده که دریای خزر در کرانه‌های شمالی کم‌عمق‌تر شده است. روز 7 ژوئن مقام‌های شهر آق‌تاو در غرب قزاقستان به دلیل کم‌عمق شدن آب وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند و بعداً این وضعیت را تا ماه آگوست تمدید کردند. روز ۱۳ جولای یک سایت خبری به نام تایم قزاقستان گزارش داد، فعالیت نیروگاهی در شهر آق‌تاو که آب ورودی از دریای خزر را شیرین می‌کند، به دلیل پایین آمدن سطح آب در کانال ورودی، متوقف شده است.»

 آیا ثروت همسایگان خزر از بین می‌رود؟

خبرگزاری ایرنا، رسانه دولت ایران، به نقل از پایگاه خبری «گودمن پروجکت» در گزارشی نوشته است: دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه جهان در حال کوچک شدن است و همراه آن ثروت برخی از مردم در حداقل پنج کشور هم نقصان خواهد یافت. پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که دریای خزر که پیش از این نیز سالانه چند سانتی‌متر پایین‌تر می‌رفت حتی با سرعت بیشتری رو به افول دارد و تا اواخر این قرن ممکن است ۹ متر یا حتی ۱۸ متر پایین‌تر از سطح فعلی باشد. در جهان متناقض تغییرات آب‌وهوایی، سطح دریاها بالا می‌رود و شهرهای ساحلی را تهدید می‌کند اما بسیاری از دریاچه‌های درون خشکی محکوم به کاهش سطح آب هستند. دانشمندان آلمان و هلند در نشریه «ارتباطات زمین و محیط زیست» گزارش داده‌اند که به علت تبخیر میزان بیشتری آب در فصول تابستان و وجود یخ کمتر در زمستان‌ها، سطح دریاچه خزر که اکنون ۳۷۱ هزار کیلومترمربع -بزرگ‌تر از ژاپن یا آلمان- است محکوم به کاهش با نرخی پرشتاب است. کشورهای اطراف دریاچه و بنادر و صنایع در آذربایجان، روسیه، ایران، ترکمنستان و قزاقستان ممکن است دچار مشکل بی‌آبی شوند. «فرانک وسلینگ» از دانشگاه اوتریخت هلند یکی از نویسندگان این گزارش گفت: اگر قرار بود سطح دریای شمال دو تا سه متر کاهش یابد، دسترسی به بنادری مانند روتردام، هامبورگ و لندن با مشکل مواجه می‌شد و تمام کشورهای دریای شمال با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوند. اینجا (در خزر) صحبت ما از کاهشی است که در بهترین حالت کمتر از ۹ متر نخواهد بود. «ماتیاس پرانگ» از دانشگاه برمن آلمان نیز گفت: آنچه برای خزر روی می‌دهد ممکن است برای سایر دریاچه‌های بزرگ محصور در خشکی در قاره‌های دیگر هم روی دهد. این باید تغییر کند. ما به مطالعات بیشتر و درک بهتر پیامدهای گرم شدن جهانی در این منطقه نیاز داریم. این نخستین هشدار از این نوع نیست. هرچند نگرانی‌های جهانی بیشتر در ارتباط با کاهش شدید آب دریاچه آرال بوده است اما پژوهشگران نگران تاثیرات تبخیر آب بر خزر هم بوده‌اند. آب دریاچه هرچند شور است اما یکی از ذخایر آبی بزرگ درون خشکی برای صنایع، کشاورزی و زندگی انسانی بوده است.

 رودخانه‌ها دارند کار می‌کنند

با این حال رودخانه‌های منتهی به خزر دارند کار خودشان را انجام می‌دهند و آب مورد نیاز دریای خزر را تامین می‌کنند. اما آنچه واقعیت دارد بحث گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی است. گرمایش زمین نه‌تنها در ناحیه خزر بلکه در شمال آفریقا و تمام خاورمیانه دارد باعث خشک‌زایی دریاچه‌ها می‌شود. اولین دریاچه‌هایی که ما در ایران از دست دادیم دریاچه‌های پریشان، مهارلو و بختگان بود که در استان فارس واقع هستند. دریاچه ارومیه الان وضعیت بسیار بدی دارد و تالاب‌های ساحلی ایران نیز همگی در معرض نابودی هستند. تالاب گمیشان و تالاب میانکاله، در جنوب دریای خزر را از دست داده‌ایم. آنچه در سناریوی نوسانی دریای خزر مطرح شده کاهش سطح تراز دریای خزر تا انتهای قرن 21 است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت این کاهش سطح تراز به 9 متر می‌رسد. اگر اکنون تراز آب دریای خزر 28 متر از آب‌های اقیانوس‌ها پایین‌تر باشد، انتظار می‌رود تراز آب دریای خزر تا انتهای قرن جاری، به منفی 37، یعنی 37 متر پایین‌تر از آب اقیانوس‌ها برسد. اگر این اتفاق بیفتد لزوماً اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی در این پهنه آبی رخ داده است. این رخداد طی 10 هزار سال اخیر چندین‌بار برای خزر تکرار شده و آخرین‌بار 1500 سال پیش در عصر دولت ساسانیان دریای خزر دچار یک پسروی خیلی بزرگ شد که اصطلاحاً این پسروی را پسروی «دِربَند» می‌گویند. دربند در واقع غرب دریای خزر را دربر می‌گیرد.

پنل پیامکی پیام رسون ویژه سمینارها و همایش ها

پنل پیامکی پیام رسون ویژه سمینارها و همایش ها

1402-05-15 22:20:43 17  0  0

اگر بخواهید برای مجموعه‌تان همایش برگزار کنید یا سمیناری داشته باشید، انتخابهای مختلفی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارید. مثلاً می‌توانید تیزر ویدئویی تهیه کنید و سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید یا اینکه می‌توانید با تبلیغات محیطی شروع کنید که در این صورت باید جیب پر پولی داشته باشید .
اما اگر می‌خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و در کنار آن اطلاع رسانی کاملی داشته باشید می‌توانید از ارسال پیامک که از طریق خرید پنل پیامکی انجام می‌شود کمک بگیرید .
تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا با راه کارهایی که می‌شود از طریق ارسال پیامک افراد را به سمینار دعوت کرد بیشتر آشنا شوید .

 


 

روش های مختلف تبلیغات پیامکی برای دعوت در سمینار:

خوبی تبلیغات پیامکی این است که شما از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید و با صرف هزینه کمتر فقط به بازار هدف خود پیامک ارسال کنید.
اگر مخاطبین سمینار و ورکشاپ شما افرادی  با جنسیت و بازه سنی مشخصی هستند می توانید از تفکیک سن و جنسیت  استفاده نمایید و ارسال اس ام اس را فقط به بازار هدف خود ارسال کنید. معمولا سمینارها با توجه به موضوع سمینار مخاطبین خاص خود را دارند پس بهتر است به جای تبلیغات به همه مردم که ممکن است هیچ علاقه ای به موضوع سمینار شما نداشته باشند، فقط به بازار هدف خود پیامک ارسال کنید.
اگر ورکشاپ شما در زمینه خدمات آرایشی است و مخاطبین شما فقط بانوان هستند پیشنهاد ما این است که جهت ارسال پیامک حتما از ارسال به تفکیک سن و جنسیت استفاده کنید.
اگر همایش شما در زمینه مهندسی است می توانید با استفاده از بانک شماره موبایلی که سامانه پیامکی پیام رسون در اختیار شما قرار می‌دهد  فقط به نظام مهندسی های استان مورد نظر پیامک ارسال کنید. بانک جامع مشاغل سامانه پیامک پیام رسون این امکان را به شما می دهد که به مشاغل و اصناف مختلف مانند پزشکان، وکلا، دبیران و … پیامک ارسال کنید.
حتی اگر مایل باشید  که ارسال پیامک به مناطق مشخصی از یک شهر را داشته باشید  می توانید از ارسال پیامک بر اساس کد پستی و یا ارسال پیامک از روی نقشه را استفاده کنید.

 


پیام رسون : 

یکی از بهترین کارهایی که می‌شود با آن  برای جذب مخاطب در سمینار خود انجام داد اینست که یک باشگاه مشتری تهیه کنیم .
در واقع باشگاه مشتری رایگان پیام رسون فقط مختص مشاغل نمی‌باشد و می‌توانید با تهیه باشگاه مشتری از تمامی کسانی که در همایش شما شرکت کرده اند تشکر کنید و از آنها در دیگر همایش ها هم دعوت کنید . اگر میخواهید با باشگاه مشتری رایگان سامانه پیامکی شیراز بیشتر آشنا شوید مقاله باشگاه مشتریان آغاز یک کسب و کار هوشمند را مطالعه کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

وسط بازی ریاض

وب‌سایت اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم مرداد) برای ملاقات با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و تشویق او به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، وارد عربستان سعودی شده است. کاخ سفید هم یک روز بعد (جمعه‌)، این خبر را تأیید کرده است. به گفته این دو منبع آگاه، سفر آقای سالیوان با هدف پی‌گرفتن مذاکرات برای رسیدن به توافق حول بهبود روابط ایالات متحده و عربستان سعودی که شامل توافقی برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل نیز می‌شود، انجام گرفته است.

اکسیوس به نقل از این دو منبع آگاه خود به این نکته هم اشاره کرد که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و آموس هوچستین، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه انرژی و زیرساخت نیز همراه جیک سالیوان به این سفر رفته‌اند. به گفته یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، جیک سالیوان برای دیدار و گفت‌وگو با بن‌سلمان حول موضوعات مدنظر طرفین و منطقه خاورمیانه به عربستان سعودی سفر کرده است. این مقام آمریکایی همچنین گفته که سالیوان در این دیدار، به بحث درباره پیشبرد چشمگیر مذاکرات به سود آتش‌بس در یمن نیز پرداخته است.

در همین زمینه توماس فریدمن، روزنامه‌نگاری که روابط نزدیکی با جو بایدن دارد، در نیویورک‌تایمز نوشت: «بایدن در حال بررسی امکان رسیدن به یک توافق امنیتی دوجانبه میان آمریکا و عربستان است که شامل عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با اسرائیل می‌شود؛ مشروط بر اینکه اسرائیل امتیازاتی به فلسطینی‌ها بدهد که امکان راه‌حل دو‌کشوری برای موضوع فلسطین و اسرائیل را حفظ کند».

در ادامه این مطلب، فریدمن آورده است که «پس از گفت‌وگو‌های چند روز گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا، سالیوان و مک‌گورک را به عربستان سعودی فرستاده است. آنها صبح پنجشنبه به ریاض رفتند تا امکان دستیابی به نوعی تفاهم بین آمریکا، عربستان سعودی، اسرائیل و فلسطین را بررسی کنند». البته به زعم این روزنامه‌نگار آمریکایی، «بایدن هنوز تصمیم خود را برای ادامه این کار نگرفته، اما به تیمش چراغ سبز نشان داده تا با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، بنشینند و بررسی کنند که آیا رسیدن به نوعی توافق امکان‌پذیر است یا نه و در صورت امکان، بهای آن چیست». بنابراین از دید فریدمن، «حتی اگر بایدن تصمیم بگیرد فورا مرحله بعدی این طرح را دنبال کند، به نتیجه رساندن چنین توافق چندملیتی‌ای، زمان‌بر، دشوار و پیچیده خواهد بود». با‌این‌حال، وی تأکید دارد که «گفت‌وگو‌های فعلی برای بررسی امکان رسیدن به توافق، سریع‌تر از آنچه فکر می‌کرده، پیش می‌رود».

البته مهدی ذاکریان در گفت‌وگو با «شرق»، ذیل تحلیلی عمیق‌تر به تأثیر داغ‌ترشدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره دارد و پیرو آن تأکید می‌کند که با ورود به سال انتخاباتی، معمولا رؤسای جمهور در آمریکا تحرکات سیاسی و دیپلماتیک خود را دو برابر یا چند برابر می‌کنند به امید آنکه دستاوردی در حوزه سیاست خارجی برای انتخابات داشته باشند‌. با این ارزیابی، استاد روابط بین‌الملل به کارنامه سه سال اخیر جو بایدن در عرصه سیاست خارجی و مشخصاً منطقه خاورمیانه ورود می‌کند و با در نظر گرفتن حجم انتقادات گسترده از سوی جمهوری‌خواهان و طیفی از دموکرات‌ها علیه سیاست خارجی ضعیف جو بایدن، این نکته مهم را متذکر می‌شود که اکنون وی (بایدن) در تلاش است برای پاسخ به بخشی از این انتقادها‌، موضوع عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل را تا پیش از انتخابات به نقطه عملیاتی برساند.

در سایه این نکته ذاکریان، مقامات آمریکایی پیش‌تر گفته بودند دولت آمریکا قصد دارد مقدمات این توافق دیپلماتیک را تا پیش از کارزارهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور که برنامه‌های کاری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به تمامی به خود اختصاص خواهد داد، به سرانجام برساند. هرچند مهدی ذاکریان هم همسو با فریدمن، پروسه مدنظر بایدن برای عادی‌سازی روابط ریاض‌-‌تل‌آویو را یک پروسه فرسایشی، بلندمدت و پیچیده می‌داند که به زمانی بیشتر از یک سال تا انتخابات سال ۲۰۲۴ نیاز دارد.

سیدجلال ساداتیان نیز در خوانشی مشابه با مهدی ذاکریان، ورود به فضای انتخاباتی در آمریکا را یک پارامتر مؤثر برای جو بایدن ارزیابی می‌کند که سبب شده تا کاخ سفید مانند دونالد ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۰ که پیمان ابراهیم را با امارات و بحرین پیش برد، اکنون عادی‌سازی مناسبات عربستان و اسرائیل را تا قبل از انتخابات سال ۲۰۲۴ به عنوان یک برگ برنده داشته باشد.

سفیر پیشین ایران در انگلستان در ادامه گپ‌و‌گفتش با «شرق»، موضوع عادی‌سازی مناسبات ریاض‌-‌تل‌آویو از سوی بایدن را هنوز یک طرح اولیه و خام‌دستانه می‌داند که اجراشدنش نیاز یه یک بازه زمانه طولانی‌‌مدت دارد؛ به‌خصوص که این کارشناس، تنش‌های نتانیاهو و بایدن بعد از کودتای قضائی را هم مؤثر می‌داند که این زمان را طولانی‌تر هم خواهد کرد. با این وجود، بن‌مایه طرح از منظر ساداتیان دارای جنبه‌هایی با‌اهمیت برای ایران، اسرائیل، عربستان و کل منطقه است.

البته به زعم این تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل، اکنون عربستان سعودی در یک دوگانگی بین عادی‌سازی و عدم عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار دارد؛ چراکه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چهارم یادآور می‌شود که شرایط سیاسی و دیپلماتیک و جایگاه عربستان در جهان عرب و جهان اسلام متفاوت از بحرین یا امارات متحده عربی است که بتواند به‌راحتی در مسیر عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل گام بردارد. البته این استاد دانشگاه در عین حال تأکید دارد که عربستان سعودی با توجه به تجربه‌های جنگ یمن، جنگ سوریه و تقابل با ایران در سال‌های اخیر، اکنون سعی دارد یک سیاست خارجی متوازن را در دستور کار قرار دهد که با هیچ کشور و بازیگری در منطقه و جهان وارد تنش مستقیم نشود.
مهدی ذاکریان نیز در همین راستا اعتقاد دارد سیاست خارجی جدید محمد بن‌سلمان یک سیاست خارجی متوازن خواهد بود که بر اساس اقتضائات جدید نظم بین‌المللی پیاده شده و سعی دارد از ظرفیت همه کشورها و بازیگران منطقه و جهان‌ در جهت تحقق منافع ملی بهره ببرد. این استاد دانشگاه در تبیین و تشریح بیشتر گزاره تحلیلی خود، تأکید دارد: «ریاض دیگر مناسبات خود را تنها با آمریکا تنظیم نمی‌کند، بلکه هم‌زمان روابط خود را با روسیه و چین هم حفظ کرده است».


بنابراین به اعتقاد ذاکریان، بن‌سلمان در نظر دارد که نگاهی متوازن را در منطقه پیاده کند. به همین سبب، این استاد حقوق بین‌الملل، احیای روابط ایران و عربستان یا تلاش ریاض برای بازگرداندن دمشق به اتحادیه عرب را لزوما به آن معنا نمی‌داند که عربستان سیاست‌های پیشین خود را کنار گذاشته است. این نکته‌ای بود که سیدجلال ساداتیان نیز بر آن صحه می‌گذارد و در ادامه ارزیابی خود به «شرق» از فضای جدید در منطقه می‌گوید؛ فضای جدیدی که از نگاه این دیپلمات اسبق کشورمان، حکایت از آن دارد که عربستان با آگاهی بر این نکته که جو بایدن ذیل تلاش‌های خود برای عادی‌سازی مناسبات ریاض‌–‌تل‌آویو به دنبال محدودسازی نقش چین در حاشیه خلیج فارس است، سعی می‌کند در این معادلات و تکاپوهای بایدن، هم از آمریکا، هم از چین و هم از دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نهایت استفاده را ببرد.

 اهمیت تلاش‌های بایدن

با توجه به آنچه سیدجلال ساداتیان درباره نیم‌نگاه بایدن برای محدودکردن نفوذ چین در خلیج فارس گفت، توماس فریدمن نیز گفت‌وگو‌های سالیوان با بن‌سلمان را برای عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل مهم تلقی می‌کند؛ نخست آنکه «یک پیمان امنیتی بین ایالات متحده و عربستان که منجر به عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو شود و در عین حال روابط عربستان و چین را محدود کند، موجب تغییرات اساسی در خاورمیانه خواهد شد». بنابراین به گفته این روزنامه‌نگار آمریکایی نزدیک به بایدن، «چنین توافقی حتی بزرگ‌تر از پیمان صلح کمپ‌دیوید بین مصر و اسرائیل است؛ زیرا صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی که مقدس‌ترین شهر‌های اسلام یعنی مکه و مدینه در آنجاست، راه را برای صلح بین اسرائیل و جهان اسلام، از‌جمله کشور‌های مهمی مانند اندونزی و شاید حتی پاکستان هموار می‌کند. این مورد به زعم آمریکایی‌ها یک میراث مهم سیاست خارجی برای بایدن خواهد بود».

‌دلیل دوم از منظر فریدمن ناظر به این نکته است که «اگر ایالات متحده یک ائتلاف امنیتی با عربستان سعودی ایجاد کند که به موجب آن، ریاض متعهد شود روابطش با اسرائیل را عادی کند و در مقابل، اسرائیل امتیازات معنی‌داری را به فلسطینی‌ها بدهد، ائتلاف نتانیاهو که متشکل از «خودبرتر پنداران یهودی» و افراط‌گرایان مذهبی است، باید به این سؤال پاسخ دهند که شما می‌توانید کرانه باختری را به اسرائیل ضمیمه کنید یا با عربستان سعودی و کل جهان اسلام صلح داشته باشید؛ اما نمی‌توانید هم‌زمان هر دو را داشته باشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟».

آشنایی با پیامک گروهی با پیام رسون

آشنایی با پیامک گروهی با پیام رسون

1402-04-29 20:39:51 29  0  0

تبلیغات یکی از مهم‌ترین اصول جذب مشتری برای هر کسب‌وکاری است که هدف آن  توسعه فعالیت و تجارت میباشد . اما هزینه بالای تبلیغات موضوع مهمی است که تأمین آن برای کسب‌وکارهای کوچک یا نوپا کمی دشوار است. در این مواقع همه به دنبال بهترین روش تبلیغ همگانی با هزینه کمتر هستند تا تجارت خود را به‌درستی معرفی کنند و در جذب مشتری موفق شوند.

یکی از پرطرف‌دارترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات استفاده از ارسال پیامک یا همان ارسال  اس ام اس تبلیغاتی انبوه است. اگر شما به دنبال یک تبلیغات به‌صرفه و بازاریابی هستید تا در کمترین زمان نتیجه آن را در رونق کار خود ببینید .

 پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید چراکه میخواهیم شما را با ارسال پیامک گروهی که یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات محسوب میشود آشنا کنیم .

 


 

آشنایی با چگونگی عملکرد پیامک گروهی و دلیل محبوبیت آن: 
حتماً بارها برای شما پیامک‌ تبلیغاتی متعددی ارسال‌شده است که بعد از خواندن آن‌ها از وجود کسب‌وکارهای خدماتی یا تخفیف‌های قابل‌توجه برندهای محبوبتان مطلع شده‌اید.  تبلیغات پیامکی یا اطلاع‌رسانی با استفاده از پنل پیامکی به‌صورت گروهی برای عده بی‌شماری در یک محدوده جغرافیایی مشخص یا حتی بدون محدودیت فرستاده می‌شود.

دلیل محبوبیت استفاده از پنل پیامکی ،  تأثیر شگرفی است که بعد از یکبار ارسال در جذب مخاطب و مشتری دیده می‌شود. در حقیقت یکی از ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که با استفاده از آن طیف گسترده‌ای از جامعه را مورد هدف قرار داده و به معرفی خدمات خود می‌پردازند. استفاده از اینترنت و سیم‌کارت با برنامه‌های موبایل از شناخته‌شده‌ترین نحوه ارسال پیامک گروهی به شمار می‌روند که در بخش‌های بعدی شیوه عملکرد آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

 

ارسال پیامک گروهی از طریق اینترنت : 
ارسال پیامک از طریق اینترنت یکی از روش‌های پرکاربرد است که مورداستفاده اغلب کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. در روش اینترنتی هم مانند ارسال پیامک از طریق تلفن همراه به یک شماره اختصاصی و یک نرم‌افزار تحت وب نیاز دارید. اما برای دریافت شماره نیازی به مراجعه به مخابرات و خرید سیم‌کارت نیست. این شماره‌ها به‌صورت مجازی توسط سامانه‌های پیامکی از جمله نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز به فروش می‌روند. در روش‌های اینترنتی  فقط به یک فایل اکسل که حاوی بانک شماره‌های موبایل است نیاز خواهید داشت.

بعد از ورود اطلاعات لازم به نرم‌افزار یا پنل پیامک، می‌توانید متن پیامک را برای محله، منطقه و افراد موردنظرتان ارسال کنید. گاهی اوقات هدف از ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی به افرادی است که با مجموعه و خدمات شما آشنا هستند و می‌خواهید آن‌ها را در جریان اتفاق‌های جدید یا تخفیف‌های گوناگون قرار دهید. در این مواقع استفاده ازخطوط خدماتی به شما کمک می‌کند.چراکه با استفاده از خطوط خدماتی میتوانید ارسال پیامک به بلک لیست  ، نیز داشته باشید  . 

 


 

ارسال پیامک انبوه با استفاده از سیم‌کارت: 
در روش ارسال پیامک با اینترنت و پنل‌ پیامک اینترنتی، به دلیل اینکه افراد بسیاری پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ممکن است دچار مشکلاتی مانند عدم ارسال پیام شوید. برای پیشگیری از عدم ارسال پیام در پنل‌های اینترنتی،ارسال پیامک با سیم کارت  یک روش جایگزین مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت شخصی خود اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کنید؛ همان‌طور که بارها تبلیغات گوناگونی از طریق خط‌های شخصی برای خودتان فرستاده شده است.

اما ارسال پیامک تبلیغاتی با سیم‌کارت و شماره شخصی به همین سادگی نیست. به یاد داشته باشید که بعد از ارسال چندین پیامک تبلیغاتی، سیم‌کارت شما از طرف اداره مخابرات سوزانده می‌شود. برای اینکه بتوانید هم‌زمان با گوشی خود اقدام به ارسال پیامک کنید و نگران سوختن شماره شخصی خود نباشید، باید از یک پنل پیامکی روی گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید. فقط در این صورت است که دچار محدودیت‌های مخابراتی نشده و بدون هیچ مانعی می‌توانید روزانه تعداد بسیاری پیامک ارسال کنید.

 

 

مزایا و معایب ارسال پیامک به‌صورت گروهی چیست؟
تا این قسمت  سامانه پیامک شیراز درباره نحوه ارسال پیامک گروهی با استفاده از دو روش اینترنت و سیم‌کارت توضیح داده است . حال برای درک بهتر این روش‌ها بهتر است با مزایا و معایب ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه  آشنا شوید.

 

 

آشنایی با مزایای ارسال پیامک گروهی:
هزینه مناسب و اقتصادی ارسال پیامک‌های انبوه به‌عنوان تبلیغات یکی از مهم‌ترین دلایلی است که به‌صورت روزانه صاحبان مشاغل را به سمت استفاده از آن سوق می‌دهد. اما مزایای استفاده از ارسال پیامک گروهی فقط به کمترین تعرفه پیامک ختم نمی‌شود.

افراد بسیاری در کشورمان هستند که دریافت اطلاعات از طریق پیامک برای آن‌ها ملموس‌تر از روش‌های اینترنتی بوده و بهترین روش  تبلیغ برای اطلاع‌رسانی به این دسته از افراد ارسال پیامک است. این افراد به‌راحتی از طریق تلفن همراه خواننده پیام شما خواهند بود و در برخی مواقع هم واکنش‌های مناسبی نشان خواهند داد.

سادگی کار با پنل پیامکی و سامانه پیامکی هم یکی دیگر از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شمار می‌رود. در این روش نیاز به‌صرف زمان طولانی و پیچیده‌ای برای تبلیغات و ارسال پیام کوتاه  نخواهید داشت.

 

 

آشنایی با معایب ارسال پیامک انبوه : 
شاید به جرات بتوان گفت که معایب استفاده از ارسال پیام‌های تبلیغاتی گروهی نسبت به مزایای آن ناچیز و کم‌رنگ هستند. اما بااین‌حال بازهم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. محدودیت ارسال پیام در ۷۰ کاراکتر و عدم توانایی در ارسال صدا و تصویر از بزرگ‌ترین معایبی است که در این روش تبلیغات وجود دارد.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله سعی کردیم شما را با ارسال پیامک گروهی آشنا کنیم . شما میتوانید برای جذب مشتریان بیشتر به سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از روش های جذب مشتری اطلاعات بیشتری را کسب کنید .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید